co2 toevoegen


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
Hallo,

ik ga van een chiclidenbak toch weer een bak met planten maken😁
ik weet niet meer precies hoe ik het wil doen met co2 toevoegen...
wat is het mooiste voor een bakje van 450 liter?

ik zat te twijfelen over deze 3

-jbl glas diffuser maxi?
-jbl taifun spiral reactor?
jbl inline diffuser?

mvg, Dennis
 
Ik had eerst de inline diffuser van JBL maar die werkte voor geen meter bij mij, bleef maar grote bellen geven en kreeg de ph met pijn en moeite omlaag en niet zover als ik wilde . Nu zelf een reactor gebouwd en dat werkt fantastisch.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk een diffuser of nog beter een reactor.

Goed je hier weer te zien overigens en de muren zien er nog top uit:thumbs:
 
Ik ben heel tevreden met de reactor van JDAquatec.
Ik heb de midi met bypass op een 500 liter bak.
Geen bellen in het aquarium.
 
Ik denk een diffuser of nog beter een reactor.

Goed je hier weer te zien overigens en de muren zien er nog top uit:thumbs:
top😁 daar doen we het voor he!

wat gebruik jij in je bak ook alweer?
 
Ik ben heel tevreden met de reactor van JDAquatec.
Ik heb de midi met bypass op een 500 liter bak.
Geen bellen in het aquarium.
waarom is de bypas eigenlijk dan?
 
Ik zou op een aquarium van 450 liter altijd een reactor gebruiken. Bijvoorbeeld van JDAauatech, of je kan ook eenvoudig zelf een reactor bouwen.
 
Ik zou op een aquarium van 450 liter altijd een reactor gebruiken. Bijvoorbeeld van JDAauatech, of je kan ook eenvoudig zelf een reactor bouwen.
ja oke, is er een bouwpakketje voor ofzo en ia die reactor dan niet al te groot? ik vindt de slangen van de filter altijd zo stug, is dat dan niet een gemartel om het aan te sluiten?
 
de jbl tiafun spiral is toch hetzelfde idee als een reactor in de kast zelf?
 
ik heb 2x jbl 1502 der in staan, dan is een bypass niet nodig lijkt me toch?
Ik zou wel maar 1 filter op de reactor aansluiten.

de jbl tiafun spiral is toch hetzelfde idee als een reactor in de kast zelf?
Die werkt heel anders, als een reactor.

Die spiraal is hetzelfde als de ladder van Dennerle.
Belletjes blijven heel lang in het water. Zodat ze oplossen.

Ik heb in mijn 150 liter bak, 2 taifuns aan elkaar gekoppeld.
Daarin loste de co2 volledig op.
 
ja oke, is er een bouwpakketje voor ofzo en ia die reactor dan niet al te groot? ik vindt de slangen van de filter altijd zo stug, is dat dan niet een gemartel om het aan te sluiten
Ik denk dat je bij lid @benvo een beschrijving kan vinden hoe je een reactor zelf kan bouwen. Zoek anders eens naar "cerges reactor" . Ik heb zelf een reactor gebouwd mbv een 10 inch filterhuis van waterfilterexpert
 
Ik heb de taifun gebruikt op de meterbak en dat beviel prima maar ik weet niet of dat voldoende is op een bak van 450 liter. Dan zul je hem flink moeten verlengen met die losse ringen.
 
ik heb er even over nagedacht en ik ben ga toch maar voor de JDAauatech, omdat het denk ik toch het beste is voor een bak van 450 liter en omdat het geen onderhoud nodig heeft en omdat het schijnbaar toch heel efficient is. alleen via de duitse amazon te krijgen dacht ik toch?
 
Ik heb een JDaquatec op een JBL1902 (350L Trigon) en moet wel de bypass gebruiken. Ik heb 25mm PVC en alleen naar de reactor verloopt deze naar 20mm. Ik heb deze met lijmmoffen besteld, via de website. Ben er tevreden mee. Op mijn vorige bak (260L vision) had ik cerges reactor in een water filter fles na een inline diffusor. Werkte ook goed.
 
maar zal een bypass dan ook op een 1502 nodig zijn?
 
Op hun site staat een tabelletje, daar kan je aflezen wat zij adviseren. Ik heb geen ervaring met een 1502 en deze reactor.
 

Terug
Bovenaan