Co2 toevoeging via jbl taifun inline opname


sjorsNWH

Member
Lid geworden
23 juli 2023
Berichten
22
Leeftijd
37
Ik heb een JBL taifun inline en dacht dat hiermee de CO² al direct vermengd wordt met het water. Nu zie ik echter kleine luchtbellen uit de uitlaat komen, ik vermoed dat dit het CO² is, maar een groot deel van deze belletjes raakt na enkele seconden het water oppervlakte, verlies is dan niet heel veel CO² en is dit zoals te verwachten?

Video bestand
 
Ja dat is met veel van deze inline zo en ik heb hem ook gehad en vond de belletjes vrij groot. Ik heb een andere besteld bij Ali en dan zijn de belletjes fijner maar ik zie ze ook nog wel hoor en in bv een reactor lost het beter op de co2.
 
Misschien toch maar kijken naar een reactor, ik heb toch het idee dat veel CO2 nu direct het oppervlakte bereikt en daarmee opgaat.

Ik zit momenteel op 35 bubbels voor een 200L aquarium, en mijn CO2 indicator staat nog niet op groen wat voldoende zou betekenen.

Wat is een handzame, doch goede reactor?
 
35 bellen is erg weinig want om hem lichtgroen te krijgen had ik op de bak van 190 liter rond de 100-125 bellen nodig. Op de 80cm zat ik al op 75 bellen.
 
Een meer gehoorde klacht van JBL. Je zou kunnen overwegen om een andere/betere inline diffuser te gebruiken van Qanvee. Te koop bij onze Chinese vrienden.
Maar heb je het keramische gedeelte wel 24 uur voorgeweekt?

Het is normaal dat er veel CO2 verlies optreed. Maar gelukkig kost CO2 geen vermogen.
35 bellen per minuut gebruik ik op mijn 25 liter bakje. Dus opschroeven naar de 100 bellen per minuut, dan zal de checker wel groen worden na een paar uur.
 
Een meer gehoorde klacht van JBL. Je zou kunnen overwegen om een andere/betere inline diffuser te gebruiken van Qanvee. Te koop bij onze Chinese vrienden.
Maar heb je het keramische gedeelte wel 24 uur voorgeweekt?

Het is normaal dat er veel CO2 verlies optreed. Maar gelukkig kost CO2 geen vermogen.
35 bellen per minuut gebruik ik op mijn 25 liter bakje. Dus opschroeven naar de 100 bellen per minuut, dan zal de checker wel groen worden na een paar uur.
Ik heb hem niet voor geweekt, maar zit inmiddels al 2-3 weken tussen de pomp, ik vermoed dat die dan ook wel verzadigd is?
 
Misschien toch maar kijken naar een reactor, ik heb toch het idee dat veel CO2 nu direct het oppervlakte bereikt en daarmee opgaat.

Ik zit momenteel op 35 bubbels voor een 200L aquarium, en mijn CO2 indicator staat nog niet op groen wat voldoende zou betekenen.

Wat is een handzame, doch goede reactor?
Een reactor is zelf eenvoudig te maken. Tante Ali heeft de spullen voor een reactor. (Zie voor het maken van een cerges reactor mijn handtekening.)
 

Terug
Bovenaan