co2 uitstoot

Discussie in 'Babbelbox' gestart door JDS, 12 jul 2018.

View Users: View Users
  1. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Als liefhebber van Scifi droom je misschien wel van een leven op een andere planeet in de toekomst:D;)

2. edje555

edje555

Lid geworden:
    11 nov 2015
    Co2 is er van nature altijd geweest, alleen de Industrie en fossiele brandstoffen + auto's zijn extra Co2 in de atmosfeer aan het pompen sins de uitvinding van de stoommachines en de verbrandings motor en industriele processen om materialen te fabriceren of energie op te wekken etc etc.
    Nu zou het niet zo'n ramp zijn geweest als we oerwouden niet ontbossen alsmede alles maar volbouwen waar groen/bomen plaats maken voor beton dus ook geen Co2 meer omzetten.
    Nu is de vraag hoeveel Co2 zou de natuur zelf afgeven als het nacht is in de oerwouden ?
    Wij als burger zijn maar een klein aandeel met uitstoot, heb je wel eens gezien hoeveel uitstoot een vliegtuig heeft dat opstijgt vanaf schipholl en dan te bedenken hoeveel er over de wereld vliegen die JET fuel A opbranden als of het water is !!
    Een Boeing 4 motorig verbruikt bij opstijgen c.a 10.000liter om los te komen ! en hoeveel Co2 komt hier dan wel niet vrij ?????? Reisje van Schipholl naar de VS levert 5.59 ton CO2 op beste mensen en dit is maar 1 vliegtuig !
    Oww eneuh we krijgen 7euro milieutax op de vliegtickets erbij ongeacht bestemming, wow das lekker Cashen echt ik heb het verkeerde beroep gekozen !
    Wat gaat die 7euro dan doen ?? ineens is het vliegtuig zuiniger en stoot minder Co2 uit dus de leugen is weer compleet om enkel geld binnen te harken met een leugen en daarop nog een leugen die de burgers mogen betalen.
    En hoeveel vliegtuigen zijn er 24uur in de lucht met deze uitstoot ? geloof je nu echt dat jouw auto dan de oorzaak is die maar 2% aandeel heeft aan geheel dat Co2 en uitstoot gezeik !
    • Vliegreis naar Rio de Janeiro = 4365 kilo CO2 ( één vliegtuig ik herhaal dit is één vliegtuig)
    • Huishoudelijke uitstoot per Nederlander = 1230 kilo CO2 per jaar (ja hoor denk aan het milieu brave burger en koop LED terwijl de overheid alles lekker laat branden dag en nacht + reclameborden langs de snelwegen)
    • Met de bus naar Parijs = 20 kilo CO2
    • 2 Personen met de auto naar Faro = 350 kilo CO2 (Nou wat is de auto toch vervuilend wat onze overheid ons probeert aan te smeren)
    • Met de snelle trein naar Nice = 160 kilo CO2
    • Op de fiets naar Texel = 0,0…
    En dan krijgen we nog de cijfers van de Industrie waar mee geknoeid wordt en deze veel hoger ligt als opgegeven, maar economische belang mensen daar mag jij en ik voor opdraaien in de vorm van milieu belastingen !
    Dus dan moet ik mij als burger milieu bewust worden en LED aanschaffen om stroom te besparen en me druk gaan maken over mijn Co2 flesje bij het Aquarium van 2Kilo ?
    De burger bang maken wegen dat ons klimaat veranderd en dat WIJ bewuster moeten worden en dokken voor de vervuiling van een ander zoals de V.S en Azie, Rusland die dit soort regels zoals het Kayotoverdrag hebben opgezegt omdat het hun economie schaad wegens de kosten !!
    Giller niet waar.

Wat raar eigenlijk toen we nog maximaal 120 mochten, auto's werden beter veiliger zuiniger minder uitstoot en de fijnstof norm daalde ! geweldig zou je zeggen.
    Maar opeens joh we kunnen makkelijk 130 gaan rijden volgens de lobby en zowaar het werd ingevoerd !
    Maar opeens bleek dat we de fijnstof norm overschreden ??? huh hoe kan dat nou joh !!!
    Maar wel steeds meer snelwegen vrij geven zodat je 130km mag scheuren.
    van 120 naar 130km betekend 8% meer brandstof verbruik !!!!! beste mensen euh euh.. milieu toch NEE de inkomste daalde door dat de auto's zuiniger worden "ik herhaal de auto werden zuiniger en de omzet in accijns daalde + Shell minder brandstoffen in liter kon afzetten !!
    Ach Shell betaald al geen winst belasting maar goed, snap u nu het verhaal Go whit the money flow ?

Wil je de echte vervuilers opsporen ? Go whit the money flow !

Ik sluit nog even een flesje Co2 aan en steek een dikke middel vinger op naar de overheid met hun belastingen voor het milieu die geen moer gaan helpen om de groot vervuilers aan te pakken, maar het is wel kassa voor staatskas niet waar.

Laatst bewerkt: 9 dec 2018
  3. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Om nog maar even niet te spreken over het slechte rendement qua omzetting. Groen, vlees, voedsel...

4. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Elke burger betaald zo'n 155 euro per ton CO2 uitstoot aan milieubelasting waar de industrie zo'n 4 euro betaald... Met de huidige regering zal dit ook niet snel veranderen ben ik bang...

edje555 en Mafkees vinden dit leuk.
  5. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Daar heeft o.m. deze regering het volgende op gevonden. Kinderen moeten er zijn om voor productie te zorgen bij de toekomende generaties. Pa en ma moeten ook voor productie zorgen, dus zoals vroeger dat er in ieder geval één ouder voor zorg en opvoeding thuis was dat kan natuurlijk niet. Nodeloze verspilling. Oma en Opa die toch al minder geschikt zijn voor productie kunnen nog wel even een oogje op de kleintjes houden hoewel ook zij, zolang dit nog wel kan, moeten werken. Daarbij moeten de kosten voor te oude mensen drastisch omlaag, zij leveren niets op en kosten toch al te veel. We moeten alleen nog de taal vinden waarop iedereen het eens is met deze redenatie en het als zodanig normaal gaat vinden. Overigens geldt deze methodiek niet voor de "upper ten".

6. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Dat woord is al gevonden.

Participatie economie.

edje555 vindt dit leuk.
  7. Mafkees

Mafkees

Lid geworden:
    3 mrt 2018
    Laatst werd een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat de 10 grootste industriebedrijven +/- drie keer meer CO2 uitstoten dan de gehele Nederlandse bevolking. Ik denk dat het vanuit economisch oogpunt relevanter is om dat aan banden te leggen. Er bestaat namelijk zoiets als 'diminishing returns.'

8. flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    En op het moment dat oma/opa zegt we zijn er klaar ik maak er een einde aan al dan niet zelf of met hulp van derden schreeuwen de beleidsmakers moord en brand.

9. Dirk Bazuin

Dirk Bazuin

Lid geworden:
    16 mei 2009
    Er komt geen C of O bij hoor maar meer van de verbinding C met O.

Maar ja ik ben het met je eens het ontbossen heeft ook een grote invloed op het klimaat.