Wat is er nieuw

co2 verdelen in water..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jurgend71
  • Startdatum Startdatum
J

Jurgend71

Guest
Iemand ervaring met zo een systeem?
zou dit goed zijn om op de externe filter aan te sluiten en zo de CO2 in het water te laten opnemen?
Ik heb nu de JBL taifun maar hij wordt snel vuil en is een lelijk ding die de bak verstoord.. en heb verlies ermee en ook is moeilijker te verdelen.. hangt in de uitstroom van de filter maar toch haal ik het CO2 gehalte die ik nodig heb niet... en staat al te hoog met CO2 verlies tot gevolg..
ik denk eraan om dit aan te schaffen.. :triston:
http://www.aquaplantsonline.nl/p/6824:c:32/co2/apo-co2-new-super-atomizer-system-1622-mm/
 
Wat zijn dan je waarden en hoeveel bellen doseer je per minuut dan??
Ik heb ook de taifun gehad en opzich is die prima in staat om voldoende co2 te geven, mede omdat je hem kan verlengen.
Ik moest hem ook om de 3 a 4 weken wel even schoonmaken ja.
Met de atomizer heb ik geen ervaring en dan heb je denk ik wel een bellenteller nodig.
 
ik kan het haast niet volgen.. een 114bellen/min.
deze namiddag getest:
KH 6� dKH
PH 7(7,2) --> wil 6,8..
CO� ca 18mg/l --> te weinig..
PO4= 0,5 mg/l --> fosfox B toegevoegd om aan te vullen naar 1mg/l!
NO3= 10mg/l
FE= < 0,02 --> test kleurloos..?

ik heb een bellen teller, geen probleem.. 😛
 
ik herken me zelf hier ook in , ik wil ook kijken naar een andere oplossing
 
18mg kan genoeg zijn maar ligt ook aan je planten. Wat meer zou mooi zijn ja. Ik weet alleen niet in hoeverre de atomizer dat wel haalt.
Ik geef hier 120 a 130 bellen op een bak van 190 liter en de co2 is rond de 30mg.
 
Oh ja hoeveel ringen is je taifun dan?? En hoeveel liter is de bak??

Dat je Fe laag is kan best want de Fe is vaak na enige tijd niet meer meetbaar.
 
jessicapilon zei:
18mg kan genoeg zijn maar ligt ook aan je planten. Wat meer zou mooi zijn ja. Ik weet alleen niet in hoeverre de atomizer dat wel haalt.
Ik geef hier 120 a 130 bellen op een bak van 190 liter en de co2 is rond de 30mg.
denk het wel.. het enige wat je moet hebben is een werkdruk van 2,5 of meer... je hebt zo goed als geen verlies de fijne belletjes worden met de stroomwater meegenomen en komen in het aqua terecht.. ik denk dat men ook moet letten dat het water niet te veel kabbelt aan de oppervlakte en zo te veel zuurstof maakt..
 
jessicapilon zei:
Oh ja hoeveel ringen is je taifun dan?? En hoeveel liter is de bak??

Dat je Fe laag is kan best want de Fe is vaak na enige tijd niet meer meetbaar.

het is deze zonder extra uitbreiding.. JBL Taifun

de bak is 190liter..
 
Ja die had ik ook in de 190 liter bak en dat ging prima. Lossen de bellen wel goed op waardoor ze heel klein boven komen??
Misschien als de werkdruk wat hoog is dat ze snel boven komen zonder goed op te lossen.
 
Ik kan je vertellen , de standaart taifun , ga je t niet mee redden op 190 liter ,

Ik heb 2 x een verleng stuk er op ...en kom nog te kort volgens mij
 
Ik heb het heel lang wel met de standaard gered hoor en dan zo n 130 bellen per minuut.
Vanwege het model ben ik op een flipper overgegaan.
Ligt er ook aan denk ik in hoeverre de bellen goed opgelost worden. Als ze boven waren bij mij dan was er weinig van de oorspronkelijke bel over. Ik denk hooguit 1/4.
Als je meer werkdruk hebt dan zijn ze denk ik sneller boven en lossen ze minder goed op.
Druk heb ik op zo n 0,8Bar staan.
 
daarom dat ik een Atomizer ga aanschaffen, kost 27� en als ik bv/ nog 2 taifun verlengstukken moet aanschaffen is ook ca een +25�..
dan kies ik voor die atomizer, dan is gelijk die taifun uit men bak.. 😀

ik heb nu een werkdruk van ca.45 psi = ca.3.102635 BAR!
PSI/BAR calculator

voor de atomizer moet je min. 2.5 BAR hebben..
 
Ik kan volgens mij de druk niet veranderen ...hmzzz

altans..geen idee hoe
 
Straatklinkerfm zei:
Ik kan volgens mij de druk niet veranderen ...hmzzz

altans..geen idee hoe

welk systeem heb je dan

ik heb zoiets
cosup2drukregelaar.jpg

met die grote grijze blinkende knop kan ik de werkdruk regelen..
 
deze is ook goed..
Atomizer

ik heb men regulator hier gekocht en zeer snel gekregen!!
 
Als je een hoog rendement wilt, kun je beter zoiets bestellen.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan