CO2 via diffusor maar toch nog regelmatig bellen via het filter?


PoorHonestDoctor

Well-known member
Lid geworden
30 augustus 2016
Berichten
182
Leeftijd
34
Ik heb mijn CO2art setje nu een week of 2 mooi afgeregeld staan zodat de vloeistof in de continu test mooi groen is, maar het valt me op dat ik om de 2-3 uur opeens een paar seconden lang bellen uit mijn spraybar zie borrelen.

Ik heb de diffuser van CO2art op de filter inlaat gemonteerd, ik zie als ik met een zaklamp door de slang schijn ook miniscule belletjes de filter inschieten, maar blijkbaar lossen die niet compleet op en hoopt zich af en toe CO2 gas op in het filter (JBL E1502) totdat dit eruit borrelt. Nu lig ik er niet wakker van dat ik 2 of 3 keer op een avond even PRRRRT hoor maar misschien weet iemand hier een simpele truc om dit te verhelpen :)
 
Waarom heb je m voor je filter geplaatst dan ?
Als je m na het filter plaatst schieten die belletjes je aquarium in en hopen dus niet op in je filter.

Een 100% oplossing van co2 is vrij lastig, ik heb mijn reactor ook na mijn filter staan.
 
Ik had dit ook met de JBL 901 en in de filter hopen zich dan bellen co2 op die af en toe vrij komen. Het wordt dus niet echt goed opgelost in de filter. Daar is laatst al over gesproken in een ander topic en waarschijnlijk gaat de co2 door niet echt goed afsluitende mandjes niet goed door het filter heen en lost dus niet goed op.
 
Ik had een topic geopend vanwege problemen met de co2, iemand adviseerde mij toen om de diffuser bij de filterinlaat te hangen. Belletjes gingen mooi via het filter maar er kwam regelmatig prrrrtt.

Volgens iemand op dit forum zijn de jbl filters zo lek als wat vandaar dat de co2 niet goed door het filter gaat.
 
Ik had een topic geopend vanwege problemen met de co2, iemand adviseerde mij toen om de diffuser bij de filterinlaat te hangen. Belletjes gingen mooi via het filter maar er kwam regelmatig prrrrtt.

Volgens iemand op dit forum zijn de jbl filters zo lek als wat vandaar dat de co2 niet goed door het filter gaat.
Nou, die iemand was ik dus niet want ik was en ben het beslist oneens met deze conclusie.
 
Jbl filters zijn bij goed gebruik en opnieuw in gebruik stellen niet lek.Maar waarom Co2 via de inlaat van het filter, waarom moet de Co2 via de inlaat, indien je een behoorlijk geconcentreerde vulling in je filter hebt dan kan het Co2 gas zich ophopen en zal dit inderdaad zo af en toe gaan stijgen waardoor de Co2 zich via de rotor weer met veel prrrrt .Uit de uitstroom komt.Er zijn simpele diffusors te koop die je op de uitlaatslang van je filter kunt bevestigen,is toch beter.
 

Terug
Bovenaan