Wat is er nieuw

Co2 via het binnenfilter

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo

In de juwel aquariums ( vision 260 450 en de Rio 300 en 450 ) zitten vaak een binnenfilter in waar een pomp en een verwarming in zitten.
Onder de plaats waar de pomp zit ,zit een pijp ( aan de tussenwand) helemaal naar beneden waar hij het water weghaalt.
Mijn vraag is kan ik in die pijp bijna onderaan een gaatje boren en daar mijn co2 slang in doen en dan evt.nog een bruissteentjes aan doen zodat het co2 in de pijp komt en dan door de pomp gaat naar de spraybar
Gaat dit werken ??

Dacht dat de filters bij juwel van onder naar boven werkte, dus als je dat pijpje gebruikt heb je het water dat uit je filter komt zegmaar.. toch?
Anyhow als ik je goed begrijp wil je dus CO2 injecteren op de instroom van de pomp?
Opzich kan dat, maar dan krijg je waarschijnlijk heel veel geborrel en gebrom en vrij grote CO2 bellen uit je uitstroom.
Niet een heel erg efficiënte manier denk ik, je zou ook een intense bazooka of iets onderin je filter kunnen leggen.
Stijgende bellen worden dan “gevangen” door je filtermateriaal en lossen dan op door de neerwaartse stroom.

En als ik er een bruissteentjes aan doe ?

O jij wilt de bazooka helemaal onderin leggen dus onder de stabel filtermateriaal

Oké ga ik proberen.
Zijn er ook mensen met zo'n filter en hoe brengen jullie het co2 in het aquarium.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan