Co2 via uitstroom externe filter


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi hoi

Ik zag in de winkel een tussen stuk hangen, waarmee je co2 via de uitstroom van de externe filter in je aquarium kan laten mee stromen.

Ik heb een Jbl cristalprofi e901 filter voor Juwel rio 125 en ik zag deze jbl pro flora direct.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit handig? Je hoeft geen heel systeem te kopen toch?

Ik gebruik nu 5ml easy carbo, maar ik had gelezen dat de garnalen en vissen dit niet zo fijn vinden.

127963.jpg


membraam.jpg


photobig.jpg


jbl-proflora-co2direct-alg-450x600.jpg
 
M.b.t. je vraag een geheel systeem..... je hebt wel een drukfles met alle toebehoren nodig, de atomizer brengt deze CO2 vervolgens in het water maar deze "maakt" geen CO2
 
Heb deze op mijn bak, werkt heel goed, maar je moet natuurlijk de CO2 installatie hebben he
 
Ik heb nog niets. Ik ben eerst aan het oriënteren, omdat ik er geen verstand van hebt :D dalijk koop ik iets waar ik niets aan heb. Het leek mij wel handig via de filter. De plaatjes zijn van internet.
 
Dan heb je nodig:

CO2 fles
CO2 drukverminderaar/regelaar
CO2 terug slag klep
CO2 slang
CO2 diffusor of atomizer
Magneetventiel
Schakelklok

Eigenlijk wil je dan 2 flessen, zodat je 1 kan vullen en in je aquarium gewoon door kan gaan.

CO2 0,5 kg €36,50
CO2 2 kg €64,95
CO2 drukverminderaar/regelaar incl. magneetventiel 100 engelse pond
inline diffusor atomizer ronde €25,00
Schakelklok onder de €10,00 bij iedere bouwmarkt........
Slang paar euro mede afhankelijk van benodigde lengte

Oja en ik zou geen kunststof maar een stalen terugslagklep kopen, iets duurder, maar heel veel langer probleemloos plezier van, dus die komt er ook nog bij.............

Vulling kost 1,50 per 100 gram bij een aquarium winkel, er zijn goedkopere opties.

Verbruik is niet zo te zeggen, afhankelijk van diverse factoren en omstandigheden
 
  • Voor een zuinige en directe plantenbemesting: CO2-diffuser voor buitenfilters.
  • Eenvoudige installatie: Verbinding van buitenfilter met slang.
  • Exacte dosering: Geïntegreerde bellenteller, geen terugloop van water door terugloopzekering.
  • 20 % CO2-besparing door bijzonder effectief membraan.
  • Inhoud: Krachtige directe diffuser, ProFlora Direct. Inline diffuser.

Zuinig en direct
Deze praktische CO2 directe diffuser bespaart een reactor in het aquarium, een bellenteller en tevens een terugslagventiel en tenslotte door de geniale werkwijze bespaart hij ook nog 20% CO2. De enige vereiste is een buitenfilter met passende slangaansluiting.


Dit staat op de jbl site.
 
https://www.co2art.co.uk/collections/featured-products/products/advance-complete-aquarium-co2-system

Dit is een complete set, zonder fles weliswaar, aan een mooie prijs. Als ik me niet vergis zijn er hier op het forum meerdere mensen die deze set naar tevredenheid gebruiken.
Je kan zoals je zult zien dan nog kiezen welke diffuser je wil gebruiken. De inline versie (dus de externe) is vergelijkbaar met de JBL maar heeft geen ingebouwde bellenteller maar er is dus een aparte bellenteller inbegrepen in het totaal.
Bij de JBL versie is de bellenteller inderdaad ingebouwd.

Voor een fles kan je ook eens informeren bij brouwwinkels of drankenhandelaars, in veel gevallen zijn de flessen een pak goedkoper dan in de LFS. Op het forum vind je wel topics met adressen voor flessen.
 
Interessant, ik was naar een gelijkaardige start aan het kijken. Ik heb echter een variabele licht sturing op mijn led lampen (wolken simulatie, het licht is dus niet altijd even sterk).
Moet ik dan naar een PH gestuurde CO2 opstelling kijken?
 
hoeft niet per se maar is wel makkelijk
anders eerst eens kijken of je zonder kan kortom of je de co2 waarde stabiel kan houden zonder
qua verlichting maakt het niet zo veel uit als je maar voldoende tijdsduur hebt
houd er wel rekening mee dat als je co2 gaat toe voegen er ook voldoende voeding voor de planten voorradig is

groet
jaap
 
Interessant, ik was naar een gelijkaardige start aan het kijken. Ik heb echter een variabele licht sturing op mijn led lampen (wolken simulatie, het licht is dus niet altijd even sterk).
Moet ik dan naar een PH gestuurde CO2 opstelling kijken?
Dat kan, een geheel automatische CO2 is ook handig voor bijvoorbeeld de nacht. Een advies: Koop bij een geheel automatisch systeem er een met een apart magneetventiel. Dus niet ingebouwd in de controller.

https://www.aquariaveldhuis.nl/inde...MET-2LTR-FLES------VT-HUISMERK&productID=2070
 
  • Leuk
Waarderingen: OVL
Ik ben akkoord met Ben, koop ineens een complete installatie, een heleboel kopzorgen minder daarna !!
 

Terug
Bovenaan