Co2 vraag


Over het financiële plaatje zeg ik niks want dat is een persoonlijke afweging of je dat wilt. Maar als Brian diy dingen een beetje moeite mee heeft en zou willen kiezen voor een inline diffuser/atomizer en een spraybar via de achterwand dan is het misschien een idee om een krachtiger jbl filter te overwegen en dan in totaal bijvoorbeeld 3 jbl buisjes (spraybar) te gebruiken.

Dat was voor mij ook de reden om voor een 1502 te kiezen. Een filter mag gerust wat overcapaciteit hebben ook in filtervolume.
 
Over het financiële plaatje zeg ik niks want dat is een persoonlijke afweging of je dat wilt. Maar als Brian diy dingen een beetje moeite mee heeft en zou willen kiezen voor een inline diffuser/atomizer en een spraybar via de achterwand dan is het misschien een idee om een krachtiger jbl filter te overwegen en dan in totaal bijvoorbeeld 3 jbl buisjes (spraybar) te gebruiken.

Dat was voor mij ook de reden om voor een 1502 te kiezen. Een filter mag gerust wat overcapaciteit hebben ook in filtervolume.
Ik heb het eerlijk gezegd beetje gehad ivm financiële situatie qua aquarium.. co2 systeem + ph controller..
Helialux lamp...
 
Dat begrijp ik zeer goed Brian. Ik zou gewoon eerst eens proberen om de sera diffuser onder je spraybar te plaatsen op de bodem. Dan weet je zeker dat de Co2 meelift met de stroming uit de spraybar. En dat kost je niks behalve wat handenarbeid. 👍
 
Dp ziet er nu zo uit.. lijkt me goede kant op te gaan?
waarom een dropchecker als je met een controller hebt als je kh terug loopt dan komt er genoeg co2 in je bak persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een controller als deze geijkt is dan in een dropchekker
 
Ook een ph controller kan een mankement hebben of dat de electrode niet goed werkt. Ik ben nogal laks met ijken en aan mn dc zie ik snel dat de kleur anders is.
Ook heb ik een keer een defecte probe gehad en kwam erachter doordat de dc opeens erg donker werd.
Een dc reageert op koolstofdioxide zeg maar en goede vloeistof is dan wel betrouwbaar.
 
in het geval van een online diffusor wordt bij de meeste het verrijkte water boven in de bak ingevoerd. Ik heb gekozen voor 2 invoeren een aan het oppervlak daarna de invoer van co2 wat verder meegenomen wordt en aan de andere kant van bak een invoer bij de bodem waar het verrijkte water terecht komt dit heb ik door de jaren heen ontwikkeld en werkt prima
 
Hoe staat het er nu mee Brian?
Heb ondertussen een diffusor gezet. En dropchecker kleurt groen, planten blijven mooi groeien. Enkel overlaatst enkele nieuwe monte carlo plantjes geplaatst en daar is er maar 1 van overgebleven. De rest was na 2-3 dagen volledig weg.
 
CO2 probleem lijkt daarmee opgelost denk ik. Monte Carlo kan idd af en toe verslijmen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. 3de plantje doet het goed?
 

Terug
Bovenaan