Wat is er nieuw

co2 vraagje

bengel

Well-known member
Lid geworden
29 april 2010
Berichten
262
Locatie
uden
Hallo allemaal,

ik heb sinds oktober j.l. een dennerle co2 primus 160 (met magneetventiel en glazen diffusor met ingebouwde bellenteller.)
Nu zit ik alleen met een probleem(pje). Afgelopen vrijdag zag ik geen bellen, de knop verder open gezet, en toen kwamen er weer belletjes. Sinds zondag staat hij helemaal open, zodra het magneetventiel open gaat, stromen de co2 bellen eruit, maar na een kwartier/halfuur stopt het, en lijkt het alsof de druk wegvalt. De fles is niet leeg, want zodra ik hem dicht draai, hoor ik het sissen (hogedrukventiel die co2 gas loslaat). Moet ik die fles nu toch gaan vervangen? Ik kan in ieder geval geen lek vinden.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, anders lees ik het wel.

Groetjes Bengel
 
Waarschijnlijk moet je fles opnieuw gevuld worden..
 
Bedankt voor uw reactie. Ik ga hem vervangen (ik moet nog even uitzoeken hoe ik hem om moet/kan bouwen zodat er een navulbare fles op kan).

Groetjes Bengel
 
Even nog een vraagje, als een fles co2 van 500 gr. leeg is, zou hij toch 500 gr. lichter moeten zijn dan een volle fles?
De volle fles weegt 1691 gr., maar de lege fles weegt 1586 gr. een verschil dus van 105 gr. i.p.v. 500 gr.
Ook zit er een ringetje (zwart rubber) in de flesrand (past niet in dat "ei"), hoort dit er wel te zitten?
Ik heb foto's gemaakt van wat ik bedoel, ik hoop dat het duidelijk is.
1978389_369781729829751_2141657355_o.jpg


10007316_369781633163094_1664636360_o.jpg


10006009_369781433163114_1624745140_o.jpg


Sorry voor mijn gevraag, maar na een ongelukje met een andere co2 fles, van een ander merk, wil ik wel zeker weten dat er niet weer een fles in mijn handen leegspuit.

Groetjes Bengel
 
Iemand enig idee waar dat zwarte rubbere ringetje hoort? Van de dennerle primus 160 met wegwerpfles. Ik durf hem nu niet te gaan gebruiken.

gr. Bengel
 
Je zou even de handleiding kunnen besturen want,
het zou raar zijn als er 2 O-ringen nodig zijn..
 
Is het al gelukt met de CO2 fles / ring?
 
Ja, het is gelukt. Ik heb dat bedrijf gebeld en uitleg gegeven, en de foto's gemailt. Dit ringetje had ik bij deze flessen niet nodig.
Nu heb ik de oude fles weer aangesloten, en bleek hij zelfs nog niet leeg te zijn.

Bengel
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan