Wat is er nieuw

Co2 wil niet opgang

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Beste allemaal,kt

Even het volgende, mijn co2 wil sinds kort niet meer opgang.
Dit komt dat als ik een waterwissel heb gedaan de ph op 6,6 blijft hangen, althans dat geeft de computer aan.
Heb de elektrode al meerdere keren geijkt en nu zelfs een nieuwe eraan gehangen, maar hij blijft op 6,6 hangen waardoor de co2 maar heel kort loopt omdat hij ingesteld staat op 6,5.
Ik zie aan mijn planten en aan mijn twee dropchecker dat er te weining co2 in de bak komt.
Ik gebruik ph elektrodes van Ali.
Iemand een idee?
Ben ik eindelijk van mijn groene punt algen af heb ik dit weer.
Zou het kraan water soms zo'n lage ph hebben?

Je kan met de electrode toch ook de ph van je kraanwater even meten? Of je stelt even de controller lager in om te kijken of het dan wel goed loopt. Dat kan voor een korte duur geen kwaad.

Meet de pH ook even met een druppeltje, misschien is je elektrode kapot.

Gaat je magneetventiel open ?( zie je bellenteller )
Heb je aantal bellen per sec al verhoogt ?( zie je bellenteller)
raakt al je co2 op gelost ?

Of de electrode even schoonmaken, zijn speciale vloeistoffen voor.

Heb net het kraan water gestest met een druppel tester, ph is daarvan 8,0
Heb vanmorgen een nieuwe ph elektrode gemonteerd en die gaf 6,5 aan, daar waar hij ook op ingesteld staat.
Als je dan ruim 50 % van je water wisselt en je kijkt dan op je ph computer en die geeft 6,8 aan klopt dat toch niet of zou dit wel kunnen kloppen?
Hij zou dan toch minimaal richting de 7 of hoger moeten gaan?
Wat ik bedoel is dat als hij na de water wissel op 6,8 staat is hij zo weer op de 6,5 waardoor er voor mijn gevoel te weinig co2 wordt toegevoegd.

Heb net het kraan water gestest met een druppel tester, ph is daarvan 8,0
Heb vanmorgen een nieuwe ph elektrode gemonteerd en die gaf 6,5 aan, daar waar hij ook op ingesteld staat.
Als je dan ruim 50 % van je water wisselt en je kijkt dan op je ph computer en die geeft 6,8 aan klopt dat toch niet of zou dit wel kunnen kloppen?
Hij zou dan toch minimaal richting de 7 of hoger moeten gaan?
Wat ik bedoel is dat als hij na de water wissel op 6,8 staat is hij zo weer op de 6,5 waardoor er voor mijn gevoel te weinig co2 wordt toegevoegd.

Dan kan natuurlijk wel kloppen. Dat is namelijk afhankelijk van het CO2 niveau ik je bak. Als dit erg ook is, laten we zeggen, 6.5 bijvoorbeeld, dan kan dat best na de bijvulling op het genoemde level zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan