Colisa chuna man wild kleur met vrouw kleur variant?


S

storm337

Guest
Hallo,

Ik heb vandaag bij de Hornbach 2 Colisa chuna´s gekocht.

In de winkel dacht ik dat ik de goede had aangewezen, dus ik kom thuis wen ze over, all good.

Na een half uur vroeg ik me af of het niet 2 mannen waren, en na een volledig uur in de bak wist ik het wel zeker.

Ze zijn allebei de wild kleur, nu vraag ik me af of het erg is om er vrouwtjes bij te kopen die de `gold´ variant zijn.

Graag jullie mening en eventuele ervaring.


(Reden dat ik niet gewoon terug naar de Hornbach ga is omdat het niet echt dichtbij is...)
 
Nu kijk ik nog eens goed en lijkt het weer op een koppell het is echt irritant want de ene keer kijk ik en zijn ze allebei oranje met een zwarte streep aan de onderkant.


En dan kijk ik 5 minuten later en dan zie ik er 1 die op een man lijkt en 1 grijze met een donkere verticale streep...

Degene waarvan ik het niet zeker weet is wel wat boller en groter, maar de rugvin doet me dan weer denken aan een man, puntig.
 
Alsa je ze allebei oranje hebt gezien met een zwarte buik, dan zijn het sowieso 2 mannetjes, ze kunnen alleen de kleur van een vrouwtje aannemen, wat het lastig maakt om ze in een winkel goed uit te kiezen, de kans bestaat immers dat je 2 mannetjes koopt. Je kan het beste dan kijken naar de rugvin, al is het verschil bij deze skort minder duidelijk dan bij andere gourami's.
Je hebt iig waarschijnlijk 2 mannetjes, waarvan een dominant zal zijn, en de andere zal dus op een vrouw lijken...

Een vrouwtje van de 'gold' kleurvariant kan hier makkelijk bij in plaats van 1 van de mannen, het is immers dezelfde soort
 
Oke dan heb ik 2 mannen want die ene lijkt het ene moment op een vrouwtje en het andere moment is hij ook gewoon oranje met zwart.

Dan zal ik even wat vrouwtjes erbij kopen:engel:

Wat wel raar is is dat het kleinste mannetje het dominantst is van de twee?
 
Hoe groot is de bak want het beste is 1 man met 1 vrouw of eventueel 2 vrouwen. Kun je de tweede man niet ruilen? ik kocht zelf ook laatst een man die geen kleur had en ik dacht dat het dus een vrouw was. Nu begint hij ook de zwarte kleur te vertonen bij de buik maar de vis had dit eerst dus duidelijk niet toen hij "klein" was.
 
Je weet dat deze vissen drijfplanten wensen?

Ik snap niet dat mensen zo'n probleem hebben bij de sexing van chuna's. Ik heb tientallen chuna's verkocht maar naar mijn weten zat ik er nooit naast wat betreft geslacht. Je kan het aan de rugvin en aan de vorm van het lichaam goed zien.
 
Je weet dat deze vissen drijfplanten wensen?

Ik snap niet dat mensen zo'n probleem hebben bij de sexing van chuna's. Ik heb tientallen chuna's verkocht maar naar mijn weten zat ik er nooit naast wat betreft geslacht. Je kan het aan de rugvin en aan de vorm van het lichaam goed zien.

Alleen kijken veel verkopers niet daarnaar, maar naar de kleur. Ik heb vaak genoeg bij de lfs hier in het dorp gehoord: deze heeft een grijze kleur, dus is het een vrouwtje. Heb toen ook uitgelegd dat ze beter naar de rugvin kunnen kijken, dat dat betrouwbaarder is, sindsdien doen ze dat gelukkig ook, en dan maak je idd veel minder snel die fout. Maar goed, dat moet je dan maar net weten, en helaas weten veel verkopers dit niet
 

Terug
Bovenaan