Colisa Chuna ziek


F

FCG

Guest
1 van mijn Colisa Chuna is ziek.
Hij zwemt al een paar dagen moeilijk en nu ligt ie op de bodem. Af en toe zwemt ie weer naar boven maar dit gaat niet van harte.

Is hier nog wat aan te doen? Heb nog Esha2000 liggen alleen is deze een half jaar over datum.

elp4fNuC0SWrkeSZeCUFwoHURu4pxlDh.jpeg
 
Ziet er inderdaad niet best uit. Ik heb geen idee wat deze vis dan heeft maar anders zou ik bijna zeggen probeer het.
 
wat ik zou adviseren, zet m in een aparte bak, 10liter is genoeg, luchtpompje erop en heel goed gaan observeren en foto´s maken.

moet wel zeggen dat deze er niet heel best uitziet
 
Heb hem vanmorgen in een emmer gezet.
Moet zeggen dat me andere Colisa Chuna ook al dezelfde symptomen heeft. Hij is ook behoorlijk wit.
Waterwaardes zijn goed, heb deze gisteren en vanmorgen nog gemeten. Is dit besmettelijk ?

Een paar druppels Esha gaat dat nog helpen?
 
Tja, ik ben geen expert maar de bekende Gourami ziekte is er natuurlijk wel echter weet ik niet of het dat is. Vervelend dat ze beiden nu niet goed zijn en wellicht is het dan toch verstandig om iets te proberen want anders lijkt het ook hopeloos.
 
Jaa die symptomen komen aardig overeen. Heb die andere ook maar apart gezet.
Nu maar hopen dat de overige 5 niet hetzelfde hebben
 
Nee dat hoop ik ook niet voor je en ik zou het maar goed in de gaten blijven houden. Sterkte met de patienten daar:)
 

Terug
Bovenaan