Wat is er nieuw

Colisa lalia, hoe groot is de kans op de welbekende ziekte?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annie
  • Startdatum Startdatum
A

Annie

Guest
Als je een koppel Colisa lalia wilt, hoe groot is de kans dat ze TBC hebben en of gaan krijgen?

Mochten ze het gaan krijgen, ben je dan al je vissen kwijt of alleen de vis die het heeft?

Ik lees ook dikwijls dat je ze ook als verhouding 1:2 kunt houden ( 1 man en 2 vrouw).
Is dat aan te bevelen of liever gewoon 1:1?

Heeft iemand een voorbeeld van een goed gebouwde Colisa lalia?

Je zal het iridovirus bedoelen. TBC is iets heel anders en zie je veel minder bij de lalia.

Als het Aziatische import is, is de kans op het iridovirus zeer groot. Dat mag je best op 80% schatten. Heb je duitse nakweek dan is die kans veel kleiner.

Verder wensen ze veel (drijf)planten, rustige medebewoners en een koele temperatuur. 22 graden is echt meer dan genoeg.

Twee mannen en een vrouw is vaak het beste, Zzeker in de Paartijd.

Ik bedoel idd. iridovirus.

Maar twee mannen en een vrouw??
Is dat niet andersom juist?

En als ze wel dat virus hebben, gaan al de vissen er dan aan of alleen de Gourami zelf?

Ik heb er laatst een blog artikel over geschreven:
Dwerggoerami http://vissenpraat.wordpress.com/2014/0 ... rggoerami/

Daar is ook te lezen hoe een goed exemplaar eruit zou moeten zien.
Ik ben al 1 mannetje en 1 vrouwtje verloren en nu zit mijn andere vrouwtje apart want die lijkt de ziekte ook te hebben 🙁

Ik twijfel nu heel erg of ik weer een vrouwtje ga kopen of het gezonde mannetje ga verkopen, en stop met deze vissen. Gewoon heel jammer dat de kwaliteit zo slecht is, want het is echt een mooie vis.

Ik bedoelde idd 2vrouwen en 1 man.

Alleen de goerami's gaan er aan.

@Tomansky: Ws draagt jou dier het al. Alleen komt het nog niet tot uiting.Nieuwe exemplaren kan hij mogelijk besmetten.

@botia, mmm dat is geen goed nieuws. Misschien toch maar stoppen met deze soort. Ik hoopte dat ik er mee kon kweken om zo zelf gezonde vissen te krijgen en andere liefhebbers ook te kunnen voorzien van gezonde dieren.

bijna iedere Colisa lalia die ge�mporteerd is uit Azi� heeft het.
Het beste is ook om de Colisa lalia bij kwekers te halen waarvan zeker is dat ze niet ge�mporteerd zijn vanuit Azi�. Ik heb zelf ook een heel document hierover geschreven, ivm dat ik zelf 3 � 4 lalia's eraan ben verloren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan