Colombo Aerocol Cerpofor!

C

chris10

Guest
Mijn aquarium zit onder de zwarte alg, achterwand, planten, hout. Dit product is normaal gezien tegen blauwalg maar ik las dat iemand tegelijk goede resultaten had voor de zwarte baard- penseelalg die overal aan vast zit.

Heeft er iemand ervaring met dit product?
 
Heb je een foto en weet je de waterwaarden??
Ik heb geen ervaring met dit product.
 
Mijn waterwaarden zijn als volgt:
Ph 7
Kh 6
Gh 8

Nog een beetje geduld voor de foto�s, moet hier nog opnieuw instellen.
 
Ik heb toevallig nog wat geduld in mn blikje zitten hoor ;)
 
Oef....mijn blikje is bijna leeg! :(

Ik ben er eigenlijk verlegen om zo�n foto�s te tonen, het aq. lijkt er zo verwaarloosd uit.

Dit is nu te zien op de achterwand, een beetje alg vind ik niet erg maar dit is erover.
772789chris10_0_82_imag0348_2.jpg


Op het filterhuis! zoals je ziet een juwelfilter3.0 en heb er nog een eheim bijgeplaatst omdat er veel te weinig stroming was. Kl*** filter..
257577chris10_0_82_imag0350_2.jpg


Met deze alg heb ik ook last: is dit harde groene of blauwalg?
892936chris10_0_82_imag0351_2.jpg

Het lijkt hier blauwalg maar het is heel moeilijk te verwijderen, vandaar mijn twijfel.
546455chris10_0_82_imag0353.jpg


Ik ga de alg nu op de achterwand verwijderen, een hele klus, maar dan komt alle "stof" (want zwarte alg heeft stof) in het water terecht. Hoe moet ik dat dan aan boord leggen... een grote waterwissel daarna? of eerst veel water eruit halen?
Pfff... ik worstel al altijd met alg.
Ik wil in feite een aq. zonder CO2 toevoeging omdat er toch niet veeleisende planten in staan. Ben nu wel begonnen met CO2 en de planten groeien goed maar hou het liever low tech.
 
Welk type bak heb je?? Hoe lang draait de bak?
ik zie bruinalg en ik denk blauwalg. Gelet op de bruinalg denk ik dat je bacteriecultuur niet goed op orde is en dat het vuil niet goed wordt omgezet of doordat de stroming slecht is en je opeenhoping van vuil krijgt en dus weer rotting.

Bruinalg zie je vaak bij net gestarte bakken omdat de bacteriecultuur nog niet op orde is.

Heb je onlangs nog iets met de bodem of de filter gedaan??
 
chris10 zei:
Mijn waterwaarden zijn als volgt:
Ph 7
Kh 6
Gh 8

Nog een beetje geduld voor de foto�s, moet hier nog opnieuw instellen.

Dit is niet genoeg,he.
Er zijn meer waarden.
 
Op het filterhuis! zoals je ziet een juwelfilter3.0 en heb er nog een eheim bijgeplaatst omdat er veel te weinig stroming was. Kl*** filter..???
Wanneer voor het laats ge-inspecteerd, schoon gemaakt?
 
Is die slechte stroming niet te wijten aan een verstopte filter zoals Bertus eigenlijk ok al aan geeft??
 
Het aq. draait nu iets meer dan een jaar. Dit is een juwel240: 1.20m dus. Voorheen had ik een juwel 125 en het eigenaardige eraan vind ik dat het identiek dezelfde filtering is, Bioflow 3.0... dat kan toch niet?? In de beginperiode heb ik geen Eheim bijgeplaatst en toen kreeg ik blauwalg aan de tegenovergestelde kant van de filter, dat was duidelijk door te weinig stroming. De blauwalg toen was een slijmerige velletjes, dat was duidelijk. Maar nu zijn het eerder spikkels op de bodem.
Ik geef elke week 30ml profito, 25 nitro en 25 fosfo.
Nitraat: 20
Fosfaat: 1
NO2: 0
Gebruik half regen- half leidingwater.
Juwel:
Ik heb wel de indruk dat er voldoende stroming is, tenminste voor die 600l/u
18/05 filterbodem afgeheveld (bruine troep weggezogen)+rotor
29/06 Rotor + filtersponzen uitgespoeld
Het is inderdaad wel even geleden dat de bodem is schoongemaakt.

Eheim; elke week
 
Een filter met een cap van 600 liter op een bak van 240 liter is erg weinig denk ik zo.Netto zal veel minder overblijven.
Zal me dus niks verbazen dat door een te kleine filter je nu problemen hebt.
Waarom ga je niet over op een externe filter??
 
Nou.... Bij een hmf heb je juist heel bewust een lage doorstroming.
 
MauriceM zei:
Nou.... Bij een hmf heb je juist heel bewust een lage doorstroming.

De TS klaagt zelf namelijk al over te weinig stroming dus wellicht dat de filter wat minder goed heeft doorgestroomd en de capaciteit is al niet echt royaal.
Dan heb je snel te weinig stroming natuurlijk.
De blauwalg moet toch ergens een oorzaak hebben ;)
 
MauriceM zei:
Nou.... Bij een hmf heb je juist heel bewust een lage doorstroming.
Wat is een hmf?
Waarschijnlijk maak ik de filter iets te weinig schoon.
Ik heb daarstraks de filter eens onder handen genomen. De bodem en de meest vuile sponzen...het was inderdaad nodig. Ook de achterwand wat proper gemaakt, alle mos verwijderd want daar zat enorm veel vuil in. Daarna een waterwissel van 30%.
Ik heb inmiddels bovenstaand middel gekocht maar zal nu nog wat afwachten. Dat wordt mijn laatste redmiddel.
 
Als de stroming minder wordt moet je de sponzen licht uitspoelen.
Verder alleen de watten af en toe spoelen.
 
Terug
Bovenaan