Colombo Aerocol Cerpofor!

C

chris10

Guest
Mijn aquarium zit onder de zwarte alg, achterwand, planten, hout. Dit product is normaal gezien tegen blauwalg maar ik las dat iemand tegelijk goede resultaten had voor de zwarte baard- penseelalg die overal aan vast zit.

Heeft er iemand ervaring met dit product?
 
Heb je een foto en weet je de waterwaarden??
Ik heb geen ervaring met dit product.
 
Mijn waterwaarden zijn als volgt:
Ph 7
Kh 6
Gh 8

Nog een beetje geduld voor de foto�s, moet hier nog opnieuw instellen.
 
Ik heb toevallig nog wat geduld in mn blikje zitten hoor ;)
 
Oef....mijn blikje is bijna leeg! :(

Ik ben er eigenlijk verlegen om zo�n foto�s te tonen, het aq. lijkt er zo verwaarloosd uit.

Dit is nu te zien op de achterwand, een beetje alg vind ik niet erg maar dit is erover.
772789chris10_0_82_imag0348_2.jpg


Op het filterhuis! zoals je ziet een juwelfilter3.0 en heb er nog een eheim bijgeplaatst omdat er veel te weinig stroming was. Kl*** filter..
257577chris10_0_82_imag0350_2.jpg


Met deze alg heb ik ook last: is dit harde groene of blauwalg?
892936chris10_0_82_imag0351_2.jpg

Het lijkt hier blauwalg maar het is heel moeilijk te verwijderen, vandaar mijn twijfel.
546455chris10_0_82_imag0353.jpg


Ik ga de alg nu op de achterwand verwijderen, een hele klus, maar dan komt alle "stof" (want zwarte alg heeft stof) in het water terecht. Hoe moet ik dat dan aan boord leggen... een grote waterwissel daarna? of eerst veel water eruit halen?
Pfff... ik worstel al altijd met alg.
Ik wil in feite een aq. zonder CO2 toevoeging omdat er toch niet veeleisende planten in staan. Ben nu wel begonnen met CO2 en de planten groeien goed maar hou het liever low tech.
 
Welk type bak heb je?? Hoe lang draait de bak?
ik zie bruinalg en ik denk blauwalg. Gelet op de bruinalg denk ik dat je bacteriecultuur niet goed op orde is en dat het vuil niet goed wordt omgezet of doordat de stroming slecht is en je opeenhoping van vuil krijgt en dus weer rotting.