Colombo co2 diffusor


K

Kristien

Guest
Hallo,

Ik kocht vandaag de colombo co2 profi set om mijn aquarium van co2 te voorzien.

Volgens de handleiding zou ik de diffusor moeten open maken om te vullen met water. Ik kan het bovenste dopje er af draaien en dan kom ik aan een blauwe ring met een keramieken plaat. Dit kan ik echt op geen enkele manier verwijderen, heb al vanalles geprobeerd.

De diffusor ziet er als volgt uit :

BVDs74OfcE7PEpDhQb4rV7DP58opPZuQ.jpeg


Iemand enig idee of ervaring ? Ik begin redelijk gefrustreerd te worden ;)

groeten
Kristien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat keramische zou er volgens mij wel uit moeten kunnen. Heb je niet een heel klein schroevendraaiertje die je er voorzichtig tussen kan zetten? Zo heb ik destijds wel het keramische plaatje verwijderd om te kunnen reinigen.
 
Misschien dat er nog andere leden tips hebben. Ik heb hem jaren gelden gebruikt maar nu inmiddels dus niet meer.
 
Ik zou het in ieder geval zo proberen en dan blijkt snel genoeg of er water inloopt.
 
Bovenste ring afschroeven,dan co2 slang erop en stilletjes open draaien en die komt eraf met de druk. Heb ik ook moeten doen. En was advies van de verkoper
 
Bovenste ring afschroeven,dan co2 slang erop en stilletjes open draaien en die komt eraf met de druk. Heb ik ook moeten doen. En was advies van de verkoper

Kijk zo krijg je nog goede tips en ik ben benieuwd of het al is gelukt bij Kristien.
 

Terug
Bovenaan