Colombo Co2 profi set 800gr afstellen

R

Rik_NL

Guest
Goedemiddag,

Een tijdje geleden heb ik de Colombo profi set aangeschaft om co2 toe te voegen aan mijn aquarium, alleen lukt het mij niet om hem fatsoenlijk afgesteld te krijgen.
Bij dit set zit de 800 gr co2 tank, Profi drukregelaar met tussenkamer en aparte 'open--dicht' kraan, 3 in 1 diffusor en de slang. nu heb ik hem aangesloten door middel van de gebruiksaanwijzing maar zodra ik dan de on/off kraan opendraai schiet de slang in het aquarium van de diffusor af. alleen als ik hem minimaal opendraai blijft de slang erop.

Is er iemand die ervaring heeft met deze set en weet hoe ik deze moet afstellen?

Hieronder een foto van de set
colombo co2 profi set.PNG
 
De reden dat je slang er af schiet is omdat deze diffusor een ingebouwde terugslagklep heeft. Deze gaat soms te zwaar, waardoor deze dicht blijft. Maar ondertussen bouwt er zich druk op in de slang en die floept er dan af. Mijn advies zou zijn, koop een andere diffusor van jbl of een neo. En koop een terugslagklepje die je tussen de slang monteert. Anders loop je risico’s dat water uit je bak loopt mocht de druk wegvallen.
 
Bedankt voor het advies, ik ga dit zeker proberen!
 
Terug
Bovenaan