Wat is er nieuw

Colombo ervaringen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter creamonique
  • Startdatum Startdatum
C

creamonique

Guest
Wie van jullie heeft ervaring met colombo bacto en care?
Staat namelijk op de omschrijving elke 14 dagen verversen.
Deze producten kreeg ik bij mijn nieuwe aquarium geleverd.

Ik deed zelf altijd 1x pw.
En ben altijd easylife gewend.

En adviseren jullie om carbo te gebruiken?

Mijn bak is nu 2 weken aan t indraaien.
20161104_211043.jpg


Graag jullie ervaring of mening
 
In een ingedraaide bak is bacto niet nodig hoor. In ons land is ook een waterverbeteraar in dat geval niet nodig en zonde van het geld. Het zat nu bij de bak begrijp ik maar ik zou het niet weer gaan kopen in ieder geval. Je kan het nu wel eerst gebruiken maar het is geen must. Ik heb ook weleens bij de opstart het gebruikt maar kan niet zeggen of dat het proces heeft beinvloed.
 
Oh oke. Ik had namelijk deze flesjes erbij. En moet dan om de week 1 dopje erin doen.
20161104_211055.jpg


Dus dat is niet nodig. Oke hahaha

Wat gebruik je dan wel standaard? Ik heb 1x pw plantenvoeding deze
20161104_211832.jpg


Verder lees ik ook veel dat er easy carbo wordt gebruikt dagelijks.
 
Veel hangt af van je verlichting en je plantenbestand. Plantenvoeding is iets wat je zeker kan gebruiken en carbo ook maar bij erg weinig licht is carbo vaak niet echt nodig. Ik doseer in de 60cm bakken en de nano ook alleen plantenvoeding bij 9 uur licht.
 
Die flesjes van colombo zijn idd overbodig 😉

Plantenvoeding is wel een aanrader, maar de hoeveelheid is afhankelijk van hoeveel licht, hoe lang licht, hooeveel planten op hoeveel liter water, wat voor soort planten etc.
 
Ik heb 8 uren licht aan
 
Met een gemiddelde bak en 8 uur licht zo ik de aanbevolen dosering plantenvoeding gewoon aanhouden hoor.
 
In een ingedraaide bak is bacto niet nodig hoor. In ons land is ook een waterverbeteraar in dat geval niet nodig en zonde van het geld. Het zat nu bij de bak begrijp ik maar ik zou het niet weer gaan kopen in ieder geval. Je kan het nu wel eerst gebruiken maar het is geen must. Ik heb ook weleens bij de opstart het gebruikt maar kan niet zeggen of dat het proces heeft beinvloed.

Beetje late reactie 😳:sorry:

Waterverberaar is inderdaad overbodig
Maar het is wel makkelijk om te gebruiken als je een nieuwe bak laat indraaien.
Zo kan je nitriet pieken beperken tot een ninimum en sneller vissen toevoegen in je aquarium.
Maar een beetje serieuze hobbyist wacht gewoon 4 tot 6 weken tot de bacteriën via een natuurlijk proces geëvalueerd zijn.

In sommige verbeteraars zit ook een middel om je vissen te ontstressen. Zoals Filter medium van Eazy life Dat is zeer handig als je bv. Groot onderhoud aan je bak gaat plegen. Of bv. Je bodem gaat vernieuwen.

Nogmaals sorry voor de late reactie:stom:
 
Beter laat dan nooit Dirk😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan