Wat is er nieuw

colomesus asellus (kogelvis)

• Onderwerp starter Onderwerp starter woutervbw
  • Startdatum Startdatum
W

woutervbw

Guest
hallo iedereen

ik heb een colomesus asellus sinds enkele weken

hij eet heel goed ( rode muggenlarven )

ik probeer hem ook gele appelslakken te geven maar hij wil er maar niet aan beginnen

weet iemand hoe dit komt of hoe ik dit moet aanpakken?

grtz

Drie topics nodig voor ��n vraag?

Zouden ze die volgens jouw informatie moeten eten?
Weet je toevallig ook of bijvoorbeeld het formaat van belang is?

~ Ivo

Colomesus asellus - Kogelvis forum

De Colomesus asellus ook wel Assel puffer of South American Puffer (SAP) is
een vis die regelmatig te koop wordt aangeboden in aquariumwinkels.
www.kogelforum.nl/index.php?i=content.. ... us+asellus

Zou toch voor voldoende puntslakken zorgen.
Tanden groeien snel door.

Met mug alleen vraag je om moeilijkheden. ivm. de tanden.

volgens alle informatie die er te vinden valt moet de colomesus asellus elke dag slakken krijgen om zo het doorgroeien van de tanden te voorkomen

de mij doet dat echter niet hij wil het gewoon niet eten

nu heb ik hem misschien wel wat vertroeteld met rode muggelarven , maar sinds gisteren heb ik hem niet meer gevoerd.

ik heb enkel een slak stuk gedaan en in het aquarium gedaan in de hoop dat hij het zou proeven in het water maar hij bekijkt het niet

misschien als hij echt honger krijgt dat hij het wel eet?

ik snap het niet

puntslakken kunnen gevaarlijk zijn voor de kogelvis ze kunnen zichzelf lelijk verwonden op deze manier door middel van de punt door het gehemelte te boren

dit lijkt mij geen goed idee

maar het echte probleem is dat hij gewoon geen slak wil eten...

Hoe kom je daar nou bij???
Die zijn knetterhard.
Hoe moeten de tanden dan slijten?

Als jij alles voorkauwt.

Heb ze zelf ook gehad,met slakken plaag, nou, ze maken er gelijk kachelhout van.

tja ergens gelezen 🙂

maar lets get to the point

mijn kogelvis wil geen slak eten !

🙂

Mijn vraag ging specifiek over appelslakken, omdat je die zegt te voeren.

Waaruit blijkt dat deze kogel appelslakken zou eten? Waar heb je dat gelezen?

ik hoop het 🙂
en
hij heeft gisteren geen rode muggelarven gekregen en die lijn ga ik vandaag ook nog doortrekken in de hoop hij toch aan de slakken begint

deze kogelvissen eten alle slakken die je tegen komt

maar omdat de appelslak veel voor komt en makkelijk te vinden is en bovendien ook kweekt zoals konijnen word deze wel vlugger gevoerd

in de aqua schop raadde ze mij deze slak ook aan

Nou,kan ik je vertellen dat de rode posthoornslak dat sneller doet.

Ik heb bakken,daar is het soms vergeven van de slakken.
Dan schep ik ze eruit(op komkommer) en deponeer ze in een verzamelbak.

Appelslakken maken soms een tros,maar komen niet altijd uit.
Plus,dat ze veels te groot zijn. klein bekje.
Dus,dat als konijnen is kul.
De prijs niet.als jij die voert.

Portie rode posthoorn is 6,50 . heb je een kweekportie van 50-75 slakken.

Wat kosten de appelslakken?

heeft nog steeds niet willen eten 🙁

ik heb heel veel puntslakken ik geef ze gratis weg

appelslakken voeren lijkt me zonde van het geld, dierenwinkels geven een euro per stuk voor appelslakken.. plus dat die helemaal niet zo makkelijk kweken of overal te vinden zijn want ze zijn sinds november 2012 illegaal in europa om te verkopen.
ik probeer gele appeltjes te kweken maar zo simpel gaat dat niet, je moet bijna geluk hebben om de trosjes te laten uitkomen als ze uberhaupt zijn begonnen met trosjes plakken.
maar puntslakken waar ik er honderden van heb en vanaf moet die zijn niks waard.. tenminste ik had al een paar maanden een advertentie op mp staan maar weinig reageerde

als er hier mensen zijn met kogelvisjes die gratis honderden puntslakken willen hebben dan stuur maar een pb

p.s. Appelslakken hebben een klepje zodat als ze in hun huisje gaan het klepje het huisje afsluit.. misschien is dit de reden dat je kogelvisje nog geen appelslak gegeten heeft

volledig off topic natuurlijk, maar kan je een appelslak houden bij cacatouides?
gewoon 1 voor de mooi in een aquarium bedoel ik.

woutervbw zei:
tja ergens gelezen 🙂

maar lets get to the point

mijn kogelvis wil geen slak eten !

🙂

ik denk toch dat het komt omdat Appelslakken klepjes hebben om hun huisjes mee af te sluiten daar komt geen vis in ze zijn veel te rond en groot, een kogelvisje zou misschien kunnen beginnen met aan de randjes van het huisje te knagen zodat er een gat in het huisje komt.. maar nogmaals, als een appelslak in zijn huisje kruipt dan beschermt het klepje de zachte delen

Zeethakje zei:
volledig off topic natuurlijk, maar kan je een appelslak houden bij cacatouides?
gewoon 1 voor de mooi in een aquarium bedoel ik.

appelslakken heb ik zelfs bij sluierstaart goudvissen gehad en ging prima.. zolang de slakken groter zijn dan de monden van de vissen. maar jonge slakjes worden wel gegeten. om deze vraag weer on-topic te brengen, ik denk dat het kogelvisje van Wouter ook wel jonge appelslakjes zal eten, maar als hun huisje eenmaal hard is en het klepje ook dan wordt het toch aardig lastig voor een vis om daarin te komen

Mensen, hebben we door dat dit een topic is van iemand die slechts op 2 dagen in april wat berichten op het forum heeft gezet en daarna niet meer?
Ik vraag me af of 'ie nog terugkeert en adviezen nog bij 'm aankomen.

~ Ivo

haha naja goed zalwel ik had het ook eigenlijk meer tegen mezelf in de hoop dat iemand het zou lezen

Beetje laat misschien, ik houd ze zelf.
Ja, ze eten appelslakken en ja ze moeten toch wel meerdere keren per week iniedergeval de kans krijgen slakken te eten.
En je zegt dat je er 1 hebt? Lijkt me niet slim, deze kogelvissen dienen in groepen te worden gehouden.
Anders gaan ze zich al snel vervelen en vinnetjes knabbelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan