Wat is er nieuw

Columbo co2 reactor pro 2 L

Henk52

Member
Lid geworden
23 februari 2025
Leeftijd
73
Ik heb een vraag over de Columbo co2 reactor pro 2 L.
Sinds 21-2-2025 heb ik deze geïnstalleerd in mijn juwel 340. Ik heb hem afgesteld op 30 druppels per min. Nu ben ik vandaag al 2 navullingen kwijt.
Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee?
BVD Henk

Ik ken deze reactor niet, maar ga op zoek naar eventuele lekkages. 30 bellen per minuut is weinig voor 340 liter. Gebruik je co2 slang?

Ik gebruik co2 slang was een complete set co2

Vergissing in het aantal liters het is de juwel 240L

Als ik het goed heb zou die set ~30 dagen op 1 vulling moeten draaien.
Als je dat niet haalt staat er iets te ver open.

Weet je welke stoffen je precies toevoegt?

Gebruik je een dropchecker en zoja welke kleur heeft deze?

Er is iets raars gebeurd ik had geschreven navulling van Columbo 200 Groetjes van a en 200 Groetjes van b aangevuld met 300 water

Groetjes moet gram zijn

Dan denk ik dat ik toch eerst ff zou checken of je nergens een lek hebt.
Kan met beetje water met dreft ofzo, dat bij iedere connectie even rondom smeren en kijken of je belletjes krijgt

Nog even een vraagje er zaten bij de set 2 rubberen ringen ik denk dat het reserve zijn, ik kan niet vinden waar die eventueel moeten zitten

Mochten ze WEL gebruikt moeten worden, kom je daar met de zeeptest snel achter :DD

Ik ga hem morgen opnieuw vullen en kijken of hij ergens lekt met zeepsop. Laat het nog wel horen, bedankt alvast

Hoi Freakert, vanmorgen de lektest gedaan met zeepsop. De lek gevonden. Zie filmpje. Nogmaals bedankt. Heb de zaak gebeld die gaat kijken met de leverancier wat te doen.

Bijlagen

• IMG_4029.mov
    31.8 MB
Top, hopelijk snel en netjes geregeld👍

Hopelijk wel 👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan