Combinatie led verlichting juwel 240

F

foxalert

Guest
We zouden graag wat meer te weten komen over de T5 led verlichting van Juwel.

Bij onze 240 kregen we standaard de DAY (9000K) en de NATURE (6500K). Ik las dat er ook nog een COLOUR led lamp is.

Twee vragen:

1. Zijn bovengenoemde lampen de enige drie opties?

2. De combi die we nu hebben vinden we niet mooi en geven echt teveel licht. Te geel en weinig kleur. Welke combinatie wordt geadviseerd? DAY en COLOUR of NATURE en COLOUR? En waarom?

Dank alvast voor de tips.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn nog twee extra lampen voor zeewater (blauwe lamp en marine lamp) maar dat is het wel.
Hier staan ze allemaal met een beschrijving:

Ik vind zelf de combinatie DAY (fel wit daglicht) met colour (wat meer rood light) een mooie combinatie. Die day lamp zou dan meer voor je planten zijn terwijl de colour lamp je vissen mooi uit laat komen. Waar die nature lamp meer de groene kleuren in je aquarium versterkt, bijvoorbeeld als je een hele volle plantenbak met weinig vis hebt zou dat mooi zijn.
 
Als je hiermee de multilux LED bedoeld, dan zijn ze dat wel.
Wel kan je het hele systeem eenvoudig vervangen door de helialux van Juwel. Dan behoud je je kleppen en vervang je het gehele armatuur.

andere optie is om het bestaande armatuur te behouden en daar bijvoorbeeld verlichting van Sera of aquatlantis te plaatsen. Dan komt er wel een losse voeding en eventueel controller bij.
 
Excuses ik had hierboven de normale T5 versie gelinked. Maar het principe blijft gelijk :)

Ik zou er dus gewoon een colour lamp bij halen en kijken wat je het mooiste vindt, colour/day of colour/nature.
 
Als je hiermee de multilux LED bedoeld, dan zijn ze dat wel.
Wel kan je het hele systeem eenvoudig vervangen door de helialux van Juwel. Dan behoud je je kleppen en vervang je het gehele armatuur.

andere optie is om het bestaande armatuur te behouden en daar bijvoorbeeld verlichting van Sera of aquatlantis te plaatsen. Dan komt er wel een losse voeding en eventueel controller bij.

Hoi Marcel. We waren niet van plan het armatuur te vervangen. We zijn enkel niet tevreden over de huidige kleur samenstelling in het aquarium en zijn benieuwd welke lampen er nog meer beschikbaar zijn.

Denk dat we de COLOUR gaan bestellen en even kijken welke combi (COLOUR/DAY of COLOUR/NATURE) het beste bevalt.

Thx voor je reactie.
 
Excuses ik had hierboven de normale T5 versie gelinked. Maar het principe blijft gelijk :)

Ik zou er dus gewoon een colour lamp bij halen en kijken wat je het mooiste vindt, colour/day of colour/nature.

Haha exact wat ik net typte
 
Terug
Bovenaan