Wat is er nieuw

Combinatie van onderhoud en voeding producten.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ronald Boevé
  • Startdatum Startdatum
R

Ronald Boevé

Guest
Goedenavond,

Ben een beginner en heb nu mijn eerste aquarium 2 weken laten draaien en alle waarden zijn uitstekend.
Zaterdag gaan de eerste vissen er in.
Heb de volgende set mee gekregen (gekocht)van de speciaalzaak.
dennerle Bacto elixer FB 7 en Aqua Elixier van het zelfde merk.(reeds in gebruik)
En van easy life Profito en voogle.(nog niet gebruikt)
Nu mijn vraag : zou graag naar een merk gaan of is deze combinatie prima.
Hoe zou deze combi er uitzien met een ander merk of van Denerle of easy life.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd

Ronald Boevé
 
Ik zou zelf de bak 4 weken laten indraaien want de nitrietpiek zie je vaak pas na week 2 of 3. Als een bak eenmaal goed is ingedraaid dan hoef je verder geen middeltjes meer toe te voegen voor het water. Ons leidingwater is prima in Nederland.
 
Woon je toevallig in België? Zonee, zijn deze middelen helemaal niet nodig. Ons kraanwater bevat geen chloor in Nederland. Twee weken opstarten is trouwens wat aan de krappe kant
 
Voogle kan wel handig zijn. Vermoed je een lichte ziekte of wat stress. Dan je voogle geven.
Is een natuurlijk antibacterieel middel op basis van (ik vermoed) theeboomolie. Althans zo ruikt het.

Bacterie start kan nuttig zijn na filter schoonmaak of opstart.

Over waterverbetermiddel zijn de meningen zeer sterk verdeeld. De een zweert erbij. De ander zegt botweg niet nodig.

Ik denk zelf, als behoorlijk veel ververst met kraanwater, dat het wel nuttig is.
Kraanwater is geconseerveerd voor waterleidingen, niet voor vissen.

Ververs je weinig. <30% dan niet echt nodig. Het overige water is door rijping al zacht genoeg.
 
Maar dan is de EI helemaal niet goedkoop, want als je steeds 50% ververst, dan heb je veel waterbereidingsmiddel nodig!
 
Zou zeker zoals John al aanheeft langer indraaien. 2 weken is echt heel kort, heb al vaker meegemaakt dat ik een nitriet piek krijg in week 3 of 4. Heel zonde en zielig als er dan vis in de bak zit.

Wanneer het gewoon nl kraanwater is zou ik lekker de dennerle producten laten voor wat het is, scheelt allemaal geld.

Profito is een goede plantenvoeding en kan je zeker gebruiken. Voogle heb ik niet echt een mening over, heb een keer een flesje gekocht maar zag niet echt een verschil.
 
Aannemende dat je ook planten in je bak heb zou ik zeker met de Profito gaan beginnen, planten hebben voeding nodig, na de opstart zal blijken of dat voldoende is, (meten is weten)
 
Maar dan is de EI helemaal niet goedkoop, want als je steeds 50% ververst, dan heb je veel waterbereidingsmiddel nodig!


Maar we hebben in ons land geen watervoorbereider nodig hoor😉. Ik voeg niks aan het water toe en dat gaat zo via de tuinslang de bak in.
 
Maar we hebben in ons land geen watervoorbereider nodig hoor😉. Ik voeg niks aan het water toe en dat gaat zo via de tuinslang de bak in.

Maar is er ooit eigenlijk onderzoek naar gedaan of de vissen daar (onzichtbare) schade van oplopen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan