Compleet Zoetwater Aquarium


S

stervis

Guest
Hoi!

Ik wil graag mijn aquarium verkopen vanwege persoonlijke omstandigheden.

Je kunt terug zien in mijn topic wat er precies allemaal bijhoort en in zit, maar even in het kort.

Ferplast Dubai 100 + Meubel
Eheim 2213 (compleet)
Akvatel 2kg C02 set + JBL Taifun
Dennerle Professional 190 (osmose set)
Boosterpomp voor Osmose

3x Seachem Purigen + Buffer
2x mooie stukken kienhout
Sera Testkoffer

Verder moet je nog denken aan wat plantenvoeding, visvoer en toebehoren, bodem etc.

Wat kan ik hier voor vragen/krijgen?
 
Als je het hier op het forum verkoopt aan een liefhebber dan kan je er vast een mooie eerlijke prijs voor krijgen. Probleem is alleen dat niet iedereen hier een aquarium nodig heeft natuurlijk.

Als je er voor kiest het aquarium te verkopen op een tweedehandssite zoals marktplaats dan krijg ik altijd een beetje het gevoel dat er wel erg onder de waarde wordt geboden. Ik zou er in dat geval voor kiezen alle spullen los van elkaar te verkopen.

Met de prijzen kan ik je helaas neit helpen. Het hangt natuurlijk ook van de staat van de spullen af. Bijvoorbeeld de sera testkoffer heeft een houdbaarheidsdatum en de vloeistoffen kunnen ook op ;)
 
die 600,- kun je denk ik wel vergeten, niemand die zoiets geeft voor een tweedehands aquarium, je zou eerder aan 150,- kunnen denken als vraagprijs.
 
Yvonne53 zei:
die 600,- kun je denk ik wel vergeten, niemand die zoiets geeft voor een tweedehands aquarium, je zou eerder aan 150,- kunnen denken als vraagprijs.

Mee eens. Dan zou ik wel wat spullen los verkopen:

Akvatel 2kg C02 set + JBL Taifun
Dennerle Professional 190 (osmose set)
Boosterpomp voor Osmose

Dus 150 voor de bak + pomp + bodem enzo, evt los spul erbij (testset, voer)

Mooie stukken kienhout kun je ook los verkopen.
 
Ok maar individueel;


150-200 euro voor de bak, meubel, bodem en pomp is niet gek.

150-200 voor CO2 set + magneetventiel en JBL taifun

125-150 voor osmose set + boosterpomp

Dan zit je ook zal snel tegen de 500 euro als je het losse spul nog voor een prikkie weg doet.
 
Genoemde bedragen ga je er echt niet voor krijgen, maar uiteraard moet je dat zelf weten wat je er voor vraagt, wees er dan wel bedacht op dat je over een jaar nog met je spullen zit.
 
Wauw, wat een waardeverlies. Kan het net zo goed laten staan... haha
 
Zag ik nu de set op marktplaats staan voor 500 euro?

Interessant om het eens te volgen daar, of de schattingen hierboven inderdaad in de juiste richting zaten.

~ Ivo
 
Klopt. Ik vind 200 euro echt absurd weinig voor wat ik allemaal aanbied.
 
Een aquarium verliest nou eenmaal snel een groot deel van de waarde. De spullen die erbij zitten moet een koper ook maar net willen. Die 200 euro zou ik er al never nooit voor geven, laat staan 500. Ik denk dat je je wel bedenkt als het spul over een paar maanden nog niet verkocht is.

De CO2 en osmose kan je beter apart aanbieden, dan krijg je er meer voor dan wanneer het bij de bak zit.
 

Terug
Bovenaan