Wat is er nieuw

Condens of lekkage?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GoldenEye
  • Startdatum Startdatum
G

GoldenEye

Guest
Hoi,
Ik heb een aquatlantis aquadream 60 van 54liter. Ik heb vorig jaar mei de eerste aangeschaft. Deze begon na een half jaar te lekken. Er stond water in het frame waar hij in staat en er lag een keer een plasje naast. Gemaild met de webwinkel en toen een nieuwe ontvangen. Draait nu 3 maanden en exact hetzelfde probleem. Vanochtend een plasje opgedweild dat naast de bak lag en het hele frame stond vol water.
Aan de achterkant drupt er blijkbaar water omlaag omdat daar twee grote kalkstrepen te zien zijn. De kap staat eigenlijk altijd vol condens. Het druipt er echt uit als ik hem openzet, maar dat het water in het frame staat is me vandaag pas opgevallen. Dat had dan toch al veel eerder moeten zijn als het condens is? En kan dat zoveel zijn?
Toen ik vanmiddag even weg was geweest, stond er iets minder water in het frame. Heel vreemd.
Ik heb dus een sterk vermoeden dat het gewoon veel condens is wat er in het frame staat. Ik hoop het tenminste.
Wat denken jullie? En als het wel condens is, is hier wat aan te doen?

Er staat trouwens nog een aquarium in de stelling en die heeft er helemaal geen last van, terwijl dat water veel warmer is.

Albast bedankt voor de antwoorden.
 
Is er iets wat spettert luchtsteentje of zo?

Of capilaire werking?
 
Zit ook aan die capilaire werking te denken.
Heb hetzelfde met de lichtkap van mijn Aquaelbak.
Als ik tot iets over een binnenrand vul, dan "kruipt" als het ware het water omhoog tussen de rand en komt over de rand aan de voorkant op 1 punt langs de ruit. Laat ook een kalkstreepje na.
Oplossing: iets minder hoog vullen.
 
Ja water iets minder hoog denk ik. Ik heb hetzelfde af en toe. 1 millimeter kan al verschil maken. Streepje zetten tot wanneer het goed gaat als je niet tegen de waterlijn aan wil kijken. Er zit een klep op denk ik. Tijdens het voeren het condens even laten verdampen kan ook helpen.
 
Er zit een sponsfilter in Bertus. Die spettert ook natuurlijk. Ik ga morgen even wat water eruit laten lopen. Hij is ook wel aardig gevuld. En ik ga even kijken wat dat woord betekend ; capillaire werking 😉
Ik hoop echt dat dit het is. Scheelt een hoop gedoe 🙂!
Heel erg bedankt voor de antwoorden
 
Capillariteit - Wikipedia



https://nl.wikipedia.org/wiki/Capillariteit



Capillariteit (of capillaire werking) is een verschijnsel uit de natuurkunde waarbij, bijvoorbeeld, water in een zeer fijn buisje hoger stijgt dan het omringende ...
 
En op die manier "kruipt" het ahw. omhoog tussen het glas en een randje waardoor het erover komt en aan de andere kant gaat druppelen .
 
Ik heb het ook in een 54 liter bak en vul dus 2 mm minder.
 
jaaaa capilaire werking enzo... maar dan die klote kalkstrepen...
 
Dat zit in het water,he. kalk.
Met sponsje en azijn weg halen.
 
Ja ik weet het, niet in de condens denk ik? Hey Bertus, ik heb een beetje bizarre vraag. Ik rook inh uis meestal s'avonds. En dan gaat de luchtpomp aan op mijn aquarium. Het water heeft een hele hoge KH. Ik dacht misschien komt dat door de rook die wordt aangezogen. Kan dat? 😳
 
Zal hetmet azijn proberen!
 
Nou ik weet eigenlijk wel zeker dat dit het is. Water een klein beetje laten laten zakken en spontaan is mijn frame weer watervrij 🙂! Echt super bedankt allemaal. En ik ga die lelijke kalkstrepen weghalen met azijn.
 
Rubz zei:
Ja ik weet het, niet in de condens denk ik? Hey Bertus, ik heb een beetje bizarre vraag. Ik rook inh uis meestal s'avonds. En dan gaat de luchtpomp aan op mijn aquarium. Het water heeft een hele hoge KH. Ik dacht misschien komt dat door de rook die wordt aangezogen. Kan dat? 😳

Snel stoppen met roken, ongeacht wat de KH doet... Baat t niet, dan ben je toch mooi van 't roken af :!
 
Ferry Heibrink zei:
Rubz zei:
Ja ik weet het, niet in de condens denk ik? Hey Bertus, ik heb een beetje bizarre vraag. Ik rook inh uis meestal s'avonds. En dan gaat de luchtpomp aan op mijn aquarium. Het water heeft een hele hoge KH. Ik dacht misschien komt dat door de rook die wordt aangezogen. Kan dat? 😳

Snel stoppen met roken, ongeacht wat de KH doet... Baat t niet, dan ben je toch mooi van 't roken af :!

Weer een reden erbij, Voel me steeds meer een outcast... freaking media. Maar ja ook schadelijk voor je portemonnee. Zo kan ik weer sneller een 2e aquarium aanschaffen. Weer een reden erbij! haha
 
Succes met het stoppen alvast 😀 😉.
 
Zal vast niet makkelijk zijn, ik kan er niet over meepraten, ik heb nooit gerookt en ik hoop van harte dat mijn kinderen mij daarin zullen volgen. Als je wel stopt scheelt je dat ook een hoop centen!
 
Roken wordt steeds minder geaccepteerd. Ben begonnen toen ik vrienden kreeg die rookten, was 15/16. Mijn ouders roken beide als een ketter maar VOOR die vrienden was ik eigenlijk best wel anti.
 
Rubz zei:
Roken wordt steeds minder geaccepteerd. Ben begonnen toen ik vrienden kreeg die rookten, was 15/16. Mijn ouders roken beide als een ketter maar VOOR die vrienden was ik eigenlijk best wel anti.

Tja, ik ben net 2 maanden gestopt, 47 en een infarct 😳 . Dan ga je pas nadenken, stel je voor, voor je 50ste doodgaan omdat je zo graag wilt roken. En tuurlijk hoeft niet alleen aan roken te liggen en er zijn er die 100 worden bla bla, Feit wil, we denken pas na als het kwaad al geschied is :juggle:
 
jemig dat is niet niks, hoe gaat het met het stoppen? ineens helemaal gestopt of afgebouwd?
 
met stoppen gaat het verbazingwekkend goed, wellicht doordat er nu iets gebeurt is en de welbekende stok achter de deur. Ben wel in 1 x gestopt
 
Je kunt ook met Stivoro aan de slag.
Krijg je tabletten met nicotine, dan elke dag minder in de tablet.
Kom je er ook vanaf.

onder controle.
 
Ik denk dat ik ook in ��n keer wil stoppen. Maar dat denk ik vaak alleen als ik vrij heb. Als ik druk ben rook ik stug door. Maar stel me er wel steeds meer op in🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan