Wat is er nieuw

Congozalm met wit bij de bek, wie weet wat dit is?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Janine78
  • Startdatum Startdatum
J

Janine78

Guest
Hoi allemaal,

1 van mijn Congozalmen heeft een witte vlek boven zijn bek. Ik zie alleen de verkleuring, geen pluis of iets dergelijks. Kan dit een schimmel zijn, of misschien een beschadiging?
Aan mijn andere vissen is niets te zien. De vis die deze vlek heeft is gewoon aktief, maar wel erg dominant geworden t.o.v. de andere soortgenoten (vrouwtjes en mannetjes).
Mocht het een schimmel of bacterie zijn, weet iemand van jullie een middeltje om het mee te behandelen dat niet schadelijk is voor mijn Japonica garnaaltjes?

Hieronder een foto:
218118_0_82_congo_wit_bij_bek.jpg
[/img]

Groetjes,
Janine
 
Hoe lang heeft de vis het al? En hoe gaat het nu met hem?

Zou het iets als bekschimmel/bekrot kunnen zijn?
 
De vis heeft het nu ongeveer een week. Het lijkt niet te verergeren, maar helaas wordt het ook niet beter. Ik denk dat ik een beschadiging dus wel uit kan sluiten.
Zelf denk ik ook steeds meer aan bekschimmel. Toch heeft de vis nog steeds geen last van lusteloosheid, en de vlek blijft alleen beperkt tot de bovenkant van de bek.
Ik heb gister een reserve-aquarium gekocht voor het in quarantaine zetten van vissen. Ik denk dat ik hem voor de zekerheid het best apart kan zetten en misschien behandelen met bactopur?
 
Dat zou je evt kunnen doen. Ik zou het anders ook niet weten.

Misschien dat er toch nog iemand anders is die hier wat van weet?
 
Vandaag bij Heevis in Eindhoven geweest en bovenstaande foto laten zien. Daar dachten ze eerder aan een beschadiging door vechten. Mede aangezien er nog steeds geen andere vissen besmet zijn en deze Congo nog altijd erg aktief is (echt een haantje naar de andere 2 mannen).
Daarom vandaag de quarantaine bak ingericht en apart gezet. Binnen 3 weken zou het beter moeten gaan. Ik wacht het dus maar even af...
Bedankt voor het meedenken en de tips! Ik zal het nog laten weten als het weer beter gaat.
 
De Congozalm heeft ongeveer 2 weken apart gezeten en is weer helemaal genezen. Ik heb hem terug gezet en het gaat nu weer goed!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan