Continue test & FloraGrow Carbo


P

Polarbear

Guest
Ik was benieuwd of de droppeltester werkt met FloraGrow Carbo van Colombo (denk iets gelijkbaars met EasyLife Carbo?). Heb momenteel een test bakje, maar zal de kleur ernee veranderen naar groen of is het gewoon gokken? Het is maar 50L bak. Dosering is ook 1 druk per 50L.

Ik krijg binnenkort een wegwerp co2 set van dennerle voor grotere bak, maar was benieuwd of die carbo indicatie kan geven op de continue tester. (Hoewel dat indicatie is van afgelopen 2 uur)
 
Alle vormen van vloeibare koolstof geven geen kleurverandering aan een continue test/ dropchecker.
Alleen CO2 in gasvorm geeft een verandering aan de kleur
 
Ik heb deze ook .
In de handleiding staat dat vloeibare co2 geen effect heeft op de kleur
 
Ik heb deze ook .
In de handleiding staat dat vloeibare co2 geen effect heeft op de kleur
Vloeibare CO2 is gwn het gas op -70 of 5 bar zodat het vloeibaar is..

Glutaaraldahyde is een vloeibare koolstof bron die ontbonden kan worden door planten en zo een vervanging/aanvulling kan geven als koolstof bron.

Verkopers noemen het vloeibare CO2 omdat het dan beter te begrijpen is en dus ook beter verkoopt..
Maar heeft dus helemaal niks van doen met het CO2 gas, het is gwn een complexe koolstof verbinding die te gebruiken is door planten en waar algen niks mee kunnen
 
Zoals al gezegd is carbo geen echte co2 en verkleurd de dropchecker dus niet. Carbo is een gemeen en chemisch goedje en als het niet hoeft zou ik dat zo min mogelijk gebruiken,
 
Zoals al gezegd is carbo geen echte co2 en verkleurd de dropchecker dus niet. Carbo is een gemeen en chemisch goedje en als het niet hoeft zou ik dat zo min mogelijk gebruiken,
Dus zou kunnen gebruiken totdat ik de dennerle co2 set binnen heb, maar lagere dosering dan beschreven? Of gewoon niet gebruiken, tenzij algvorming?
 
Vloeibare CO2 is gwn het gas op -70 of 5 bar zodat het vloeibaar is..

Glutaaraldahyde is een vloeibare koolstof bron die ontbonden kan worden door planten en zo een vervanging/aanvulling kan geven als koolstof bron.

Verkopers noemen het vloeibare CO2 omdat het dan beter te begrijpen is en dus ook beter verkoopt..
Maar heeft dus helemaal niks van doen met het CO2 gas, het is gwn een complexe koolstof verbinding die te gebruiken is door planten en waar algen niks mee kunnen
Je kan ook geen 55 bar in een klein plastic flesje proppen. :D:D

Ik wist dit ook al heel lang . Maar zo als ik het uitlegde, zo staat het ook in de handleiding.
 
Als je het tijdelijk wil gebruiken dan is dat niet zo n probleem. Sommige planten kunnen er minder goed tegen zoals de Vallisneria.
 
Ik heb het ook gebruikt als stootkuur. Maar als ik stopte kwam de alg net zo hard weer terug.
Het beste is een goed stabile co2 toevoer te gebruiken en een goed balans te creëren .
Ik heb in de laatste 3 jaar geleerd dat al die middeltjes symptoom bestrijding is.
 
Dat het terug kwam is logisch als je niet de oorzaak van het ontstaan wegneemt. Ik heb het ook wel als stootkuur gebruikt en had dar niet echt last van maar zoals ik al zei moet je wel de oorzaak ook wegnemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Eventueel is de CO2 wél secundair te meten, namelijk via de verandering van de pH. Echter is niet iedereen voorstander om de pH te veranderen met vooral CO2-toevoeging. Tevens vraagt zo'n insteek wel enige kennis van deze zaken...
 

Terug
Bovenaan