Controller voor JMB ledbalken (Amazone) en enkele losse powerleds

T

ThEBoW

Guest
Hallo Allen,

Ben bezig met het realiseren van een nieuw aquarium ( klik ) en heb wat twijfels over de verlichting hiervan.

Ik ben al in bezit van een Kitelight controller en heb daarbij gekozen voor 1 ledbalk van JMB, namelijk de variant 'Amazone'.
Nu komt de leverancier van JMB met de opmerking dat hun balken enkel kunnen worden aangestuurd door de JMB controller. Wat denken jullie hiervan?

Daarnaast wil ik heel graag enkele losse powerleds boven de bak hangen om zodoende bepaalde plekken te kunnen voorzien van meer licht. Met de Kitelight controller lijkt me dit geen probleem, die zal dat gewoon moeten kunnen aansturen toch?
Van de JMB controller zou ik dit niet weten, want die heeft een andere aansluiting.

Betekent dit nu dat ik met 2 controllers moet gaan werken? Of zien jullie wel een manier om alles op 1 controller werkend te krijgen?

Dank!
 
Bij powerleds zul je er een weerstand tussen moeten zetten. Kun je niet rechtstreeks aansluiten op de controller
 
Power LEDs moeten meestal met een hogere spanning en een driver aangestuurd worden.
Die kun je dus ook niet direct gebruiken op de standaard controller.
 
Wat zou dan de manier zijn om bepaalde plekjes in mijn aquarium extra te belichten en deze belichting dan ook kunnen aansturen?
 
Je zou kunnen kijken naar 12V halogeenverlichting.
Daar is eigenlijk enorm veel in te verkrijgen.
 
ThEBoW zei:
Hallo Allen,

Nu komt de leverancier van JMB met de opmerking ;
Dat hun balken enkel kunnen worden aangestuurd door de JMB controller.
Wat denken jullie hiervan?

Heb even naar een review gekeken en ze gebruiken waarschijnlijk een extra stuursignaal.
Als het mijn balken zijn, zou ik ze geloven en geen andere controllers of drivers gebruiken.
Wat wel mogelijk zou moeten zijn is een lagere spanning toepassen..
 
Ik heb voor de zekerheid maar de JMB controller en adapter erbij gekocht. voor wat betreft de LEDbalk ben ik dus klaar.
Nu wil ik wel graag nog uitvinden hoe ik (en welke!) high power led spots boven m'n bak kan aansturen.
 
Terug
Bovenaan