Ik heb sinds kort een nieuwe geleidbaarheid meter gekocht omdat mijn oude TDS meter niet meer werkte, de nieuwe meter geeft ook de TDS aan.
Er wordt een factor 0.5 gebruikt voor die berekening, als ik bijvoorbeeld 300µS/cm meet maakt die daar 150ppm van.
Hier op het forum en ook andere fora wordt er altijd gezegd dat de µs gelijk is aan de TDS x 1.56, oftewel een factor van 0.64.
Voor het zelfde voorbeeld als hierboven is 300µS dan gelijk aan ong. 192ppm.
Als ik bijvoorbeeld op onderstaande site kijk dan zie ik daar verschillende schalen. (640 voor de EU-markt, 550 en 500 voor de US-markt en 700 voor de Australische markt.)
www.translatorscafe.com
De meter wordt gekalibreerd met een 1413 µS/cm oplossing en die conversiefactor naar TDS is ook in te stellen. Dus die ga ik maar even aanpassen.
Maar weet iemand waarom er in verschillende regio's andere conversiefactoren worden gebruikt? Google maakt me niet veel wijzer.
Er wordt een factor 0.5 gebruikt voor die berekening, als ik bijvoorbeeld 300µS/cm meet maakt die daar 150ppm van.
Hier op het forum en ook andere fora wordt er altijd gezegd dat de µs gelijk is aan de TDS x 1.56, oftewel een factor van 0.64.
Voor het zelfde voorbeeld als hierboven is 300µS dan gelijk aan ong. 192ppm.
Als ik bijvoorbeeld op onderstaande site kijk dan zie ik daar verschillende schalen. (640 voor de EU-markt, 550 en 500 voor de US-markt en 700 voor de Australische markt.)
Convert microsiemens/centimeter [μS/cm, uS/cm] to parts per million, 640 scale [ppm₆₄₀] • Electrical Conductivity Converter • Electrical Engineering • Compact Calculator • Online Unit Converters
microsiemens/centimeter to parts per million, 640 scale (μS/cm, uS/cm—ppm₆₄₀) measurement units conversion.
![www.translatorscafe.com](/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fwww.translatorscafe.com%2Fstatic%2Fucvt%2Fassets%2Ffavicon-32.png&hash=505296ef725a5a60c45eacf49c5512c7&return_error=1)
De meter wordt gekalibreerd met een 1413 µS/cm oplossing en die conversiefactor naar TDS is ook in te stellen. Dus die ga ik maar even aanpassen.
Maar weet iemand waarom er in verschillende regio's andere conversiefactoren worden gebruikt? Google maakt me niet veel wijzer.