Wat is er nieuw

Cory, Julii

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julian D
  • Startdatum Startdatum
J

Julian D

Guest
Zojuist bij een LFS geweest waar ik het volgende zag:
xtyVGEpPj0GN7abOpsT-h2Zpwy_OeDgL.jpeg

Naar mijn mening zijn dit niet de visjes waarnaar ze genoemd worden, maar zijn het de Corydoras trillineatus. Zijn jullie het hiermee eens?

Nu ben ik wel op zoek naar de Cory. Julii, maar denk dus niet dat ik die hier moet aanschaffen, ook zwemmen er maar stuk of 3 rond en ik wil er minimaal 6.

Eerlijk gezegd denk ik dat het geen van beiden is.

C. julii wordt zelden aangeboden, dus je kan je misschien beter op een ander soortje richten. 🙂

Waar woon je, want de Julii zit zeker bij mijn LFS

Utrecht.. haha

Dat word een dure cory dan 🙂

Anders bel je even De Rifwachter in Hilversum of ze Julli's in huis hebben.. die hebben altijd een groot assortiment, en zit aardig bij je in de buurt.

Hmm ik ga het nog even proberen bij een andere winkel hier in de buurt. Deze zegt dat die ze kan bestellen. (maarja of die dan ook echt de goede binnenkrijgt is maar de vraag)

Ik zou dan ook ff naar de prijs vragen want zal een tikje meer zijn dan die 5.50 als het echte zijn denk ik.

Corydora

Welkom bij Corydora. We leveren iedere schooldag (ivm brengen zoontje naar
school) indien op voorraad GRATIS in Nieuwegein, Ijsselstein, Vianen, ...
www.corydora.nl/ -

Inderdaad Sodalis!

webhond zei:

Dat zou top zijn, want dan ben ik geinteresseerd.
Weet je 100% zeker dat het niet om de 99,9% van de gevallen mis-labelde Corydoras Trilineatus gaat ???

Groet,
Aad

@seabait

Rond welke prijs moet het liggen dan? Want ook deze winkel bied ze rond de 5 aan.

Over de prijs is denk ik niet heel veel zinnigs te zeggen. Ze mogen dan weliswaar zeldzaam zijn, maar hoeveel dat de prijs omhoog duwt...
Uiteindelijk is het in veel gevallen eenvoudigweg inkoopprijs + marge, onafhankelijk van of een soort nu dagelijks bij de groothandel zwemt of ��n keer per jaar.

~ Ivo

Met name de inkoopprijs is het verhaal hier denk ik Ivo.

De echte C.Julii komt uit een gebied waar minder commerci�le visvangst plaatsvindt (door de locatie / omgeving). Als deze visjes dus al worden aangevoerd zal de inkoopprijs dus hoger liggen dan van de Trilineatus. Waarom Trilineatus over de hele wereld als Julii worden verkocht, snap ik geen snars van.

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld C.Punctatus die in de binnenlanden van Suriname voorkomen en deels in een beschermd reservaat / zeer moeilijk bereikbaar gebied (GELUKKIG !!!). Er worden meermaals Puncatatus aangeboden, die veelal andere soorten betreffen (Ambiacus, Leucomelas, etc...).

Groet,
Aad

AadMec zei:
webhond zei:

Weet je 100% zeker dat het niet om de 99,9% van de gevallen mis-labelde Corydoras Trilineatus gaat ???

Groet,
Aad
Ik heb je laatst getipt waar ze zaten in de buurt maar toen had je geen interesse. Ik kan altijd kijken of ze, ze nog hebben als je wil?

Botia zei:
AadMec zei:
webhond zei:

Groet,
Aad
Ik heb je laatst getipt waar ze zaten in de buurt maar toen had je geen interesse. Ik kan altijd kijken of ze, ze nog hebben als je wil?

Klopt. Bij de groothandel toch?
In de eerste plaats zaten mijn bakken vol op dat moment en in de tweede plaats denk ik dat deze visjes bij de WZN (waar ik vrijdag even langs ga) iets meer gaan kosten dan � 5,-- per stuk.

Groet,
Aad

Tja, nu te laat, 3,00 euro Julii.
En de trillineatus 3,50.
Was een maandag bestelling.
Vandaag leveren.

Waar dan Bertus?

AadMec zei:
Botia zei:
AadMec zei:
webhond zei:

Groet,
Aad

In de eerste plaats zaten mijn bakken vol op dat moment en in de tweede plaats denk ik dat deze visjes bij de WZN (waar ik vrijdag even langs ga) iets meer gaan kosten dan � 5,-- per stuk.

Groet,
Aad
Nee bij een winkel. Ze waren 5,50 en 3 voor 15 euro verkoop.

Liever stuur ik je niet naar een concurent van de WZN maar omdat ik weet dat je ze al een tijdje zocht gaf ik je de tip. 😉

Julian D zei:
YzxxtjzscBeBPrFkJ01irmO7IHZ3klqv.jpeg

Naar mijn mening zijn dit niet de visjes waarnaar ze genoemd worden, maar zijn het de Corydoras trillineatus. Zijn jullie het hiermee eens?

Nu ben ik wel op zoek naar de Cory. Julii, maar denk dus niet dat ik die hier moet aanschaffen, ook zwemmen er maar stuk of 3 rond en ik wil er minimaal 6.
Corydoras reticulatus zou ook nog kunnen.

Botia zei:
Julian D zei:
3BG-3doD5eDPnQvIYVDIP4lrvKi9inmL.jpeg

Corydoras reticulatus zou ook nog kunnen.

Nope, die heeft een donkere vlek in de rugvin.
Maar da's ook ��n van de weinige verschillen met Sodalis.
De tekening is vrijwel hetzelfde. Daarnaast wijkt de vorm van de kop vaak licht af (zo ook bij deze variant van Sodalis)

Beide overigens prachtige Corys (Heb de Reticulatus jaren gehad)
Deze op de foto mag wel wat extra (goed) voer hebben volgens mij.

Groet,
Aad

Botia zei:
AadMec zei:
Botia zei:
AadMec zei:
webhond zei:

Groet,
Aad

Groet,
Aad
Nee bij een winkel. Ze waren 5,50 en 3 voor 15 euro verkoop.

Liever stuur ik je niet naar een concurent van de WZN maar omdat ik weet dat je ze al een tijdje zocht gaf ik je de tip. 😉
Klopt Bart. De ouderdom begint z'n tol te eisen : sorry hahaha!!! Die prijs is pertinent niet slecht.

Bertus zei:
Tja, nu te laat, 3,00 euro Julii.
En de trillineatus 3,50.
Was een maandag bestelling.
Vandaag leveren.

Waar is dit?

Bertus als je het nu hier ook vermeldt kunnen wij ook kijken of het echt de julii is.

~ Ivo

Zal vragen of hij ze uit tekent.
Staan alleen bestellingen in PDF.

Jij kent hem wel,uit Delft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan