Cory panda eitjes

J

JanitaH

Guest
Ik heb sinds een week 8 stuks corydora pandas in mijn bak zitten, en nu zitten er eitjes tegen de ruit geplakt!

Ik wil deze heel erg graag laten uitkomen en grootbrengen, maar ik heb geen idee wat te doen!

Iemand die mij kan helpen?
Ik heb helaas geen extra bak of verwarming of iets dergelijks..
 
Eitjes hierin doen https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ziss-bl-2-breeding-box.html werkt op luchtpompje (moet je er apart bijkopen) en kan je in het aquarium zelf hangen (niet de luchtpomp maar het bakje) en dan zorgen dat je luchtpomp hoger staat dan je aquarium zodat als de luchtpomp ermee stopt door stroomuitval oid het water er niet naartoe stroomt
 
Ik heb nog wel een filter liggen. Als ik aan een bak kan komen, en dat filter erin doe, wel babyproof dan, hebben ze dan ook verwarming nodig??
 
Om uit te komen hebben ze niet voldoende aan de kamertemperatuur denk ik ,aar zo n box als Antje bedoeld is denk ik makkelijker en goedkoper.
 
Ik heb ook nog als optie om van iemand zo'n babybakje te lenen die je in het aquarium kan hangen. Als ik daar bijv een panty omheen doe zodat ze er niet uitzwemmen, is dat dan iets?
Ik ben bang dat als ik iets moet bestelen het pas na het weekend geleverd wordt
 
Als je nergens in de buurt terecht kan dan kun je even improviseren inderdaad.
 
Als je het vandaag besteld heb je het zaterdag in huis.
Zo'n drijvend babybakje gaat niet werken met ene panty eromheen omdat de jonkies tussen de panty en het bakje klem komen te zitten
 
Ik kan van iemand een leeg aquarium krijgen met verwarming *woehoe!*
Is een kale bak voldoende om ze de eerste week a 2 weken in te houden? Ik doe er een filter in en ververs dan regelmatig het water evt
 
Ik kan van iemand een leeg aquarium krijgen met verwarming *woehoe!*
Is een kale bak voldoende om ze de eerste week a 2 weken in te houden? Ik doe er een filter in en ververs dan regelmatig het water evt
Zou wel water uit je oude aquarium gebruiken + wat filtermateriaal uit je oude filter.
 
Ik heb zo'n bakje besteld, en tot die tijd zitten de eitjes even in een geknutseld bakje in het aquarium hangen. Hopelijk komt het op tijd binnen :)

Ik hoop hier updates te kunnen plaatsen over baby panda's!
 
Hou ons maar op de hoogte als je wil.
 
afhankelijk van de rest van je bestand, moet je niets doen om de jongen over te houden. als je geen dieren hebt die de eitjes of de jongen opeten dan worden er vanzelf groot in het aquarium.
 
Op dit moment worden de eitjes steeds donkerder, je gaat echt zien dat er wat in zit.
To dusver nog geen schimmel.
Helaas wordt het bestelde bakje indd pas na het weekend geleverd, dus misschien dat ze in het geknutselde bakje blijven. Ik moet even kijken wat handig is.

Voor nu is het verbonden met het aquariumwater, dus de waardes e.d zijn hetzelfde evenals de temp.

Ik probeer morgen met daglicht even een foto te maken en hier te posten
 
20200329_141002.jpg
 
Leuk om te zien dat het goedgaat.
 
Helaas zijn alle eitjes nu melkachtig en troebel aan het worden en ben ik bang dat ze allemaal schimmel hebben. Ik laat ze nog een dag liggen voor het geval datz maar ik verwacht geen baby pandas meer
 
Jammer want het leek zo goed te gaan. Vreemd dat ze opeens schimmelen.
 
Zijn de eitjes helemaal wit geworden? heb je foto's van hoe de eitjes er nu uit zien? Heb je goed langs de randen van het bakje gekeken? Zijn het niet de restanten van de eitjes die je nog ziet? Gezien de eerste post van donderdag was zouden de eitjes al uitgekomen moeten zijn, de eerste plek waar ik ze meestal vind is langs de kitranden van de bak.
 
Ik zal straks een foto maken en neerzetten.
Ze zitten in een apart klein kweekbakje wat goed te overzien is, en helaas geen miniscule visjes
 
20200331_162838.jpg
 
Ik vindt het lastig te zien maar zou nog even wachten want of dat schimmel is durf ik zo niet te zeggen.
 
Ik laat ze zowiezo 8 dagen liggen, want las dat het zo'n 4 tot 8 dagen duurt voor ze uitkomen
 
Corydoras eitjes komen normaal gesproken na ongeveer 4 dagen uit. Ik vind het moeilijk te zien op de foto. Het ziet er niet heel beschimmelt uit. Ik zou nog eens een paar keer goed de bodem van je bak inspecteren.
 
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan, apart zetten is niet nodig als er geen kapers op de kust zijn.
 
Die kapers zijn in veel gevallen de ouders zelf. De meeste soorten die ik heb zitten eten hun eigen eitjes weer op.
 
Tijd voor beschuit met muisjes, ik zie net inene 5 kleine cory's! Alle 5 de eitjes zijn plots in 1x uitgekomen!
Ik probeer morgen met daglicht een foto te maken!
 
Leuk om te horen! Hou ons op de hoogte!
 
Erg leuk en ik dacht gister bij het laatste/onderste eitje op de foto al een staartje te zien maar twijfelde.
 
Nu ze zijn uitgekomen, kom ik natuurlijk bij de volgende uitdaging; ze in leven houden en groot laten worden.

Ik had het idee om ze apart te houden de eerste 1 a 2 weken, en dan in de bak erbij te doen.
Ze zitten nu ook in het aquariumwater, dus dat veranderd niet voor ze. Maar mijn idee was meer dat ze dan misschien groot genoeg zijn om niet opgegeten te worden door de ouders?

De volwassen corys komen ook niet aan de miniscule baby garnaaltjes.

Maar zou dat kunnen?
 
Je moet ze niet eerder in de bak loslaten dan dat ze zo groot zijn dat andere vissen ze niet meer kunnen opeten. Wat ga je ze voeren?
 
Ik zou ze inderdaad iets langer dan 2 weken bij de ouders vandaan houden. De eerste 2 dagen nadat ze uit hun eitje komen hoef je ze nog niet echt te voeren aangezien ze hun eierzakje nog hebben. Er vanuit gaande dat je geen artemia kweekt kun je ze daarna met stof voer of fijn gemaakte vlokken voeren.
 
Ik kan stofvoer geven, en heb ook daphnia voor als ze ietsje groter zijn
 
Van harte Janita! Heel veel plezier er mee : )
 
Alle 5 leven ze nog, hier 4 in een hoekje
20200402_110405.jpg
 
Terug
Bovenaan