Cory Panda en een steil oplopende bodem


L

LPC98

Guest
Groep,

Mijn eerste bak ooit staat nu in te draaien (3e week)

Er zijn tijdens in "bouwen" van de bodem wat dragonstones gebruikt en een aantal filterzakken waar ik Amazonia korrels in heb zitten.
Alles staat er nu (zonder vissen) nog mooi bij maar omdat ik best wel een groot hoogte verschil heb vraag ik me dit af:

Breekt de Cory Panda mijn vrij steile bodem af?

Deze visjes rommelen veel in de bodem, wat ze erg leuk maakt, maar is het zo dat mijn hoogte verschillen binnen niet afzienbare tijd gereduceerd zijn naar een paar cm?

Het vis bestand zal ook nog gaan bestaan uit Honing Goeramis en de Rode Rio of Rouwtetra
 
Zelfs met garnalen levelt de bodem, dat is maar op 1 manier te voorkomen: terrasdelen gebruiken
 
Ik heb deze op Aquasand van Hornbach en de bodem is dan wel vlak maar ze wroeten er hier niet in. Ik denk dus dat dit mee zal vallen als ik naar de mijne kijk.
 
Mijn cory's nivelleren alles :D
Laats hout verplaatst en er was een flinke kuil achtergebleven waar het gestaan had. Dag erna was de kuil weer gelijk getrokken met de rest van de bodem.
 
Hier konden de cory's ook aardig zand schuiven.
 
Raar dat de Panda s hier met Aquasand dat gedrag niet vertonen. Kwestie van opvoeden denk ik:juggle:
 
Nouja je moet het wel in verhouding zien natuurlijk.

Wat cory's in 1 week aan zand verschuiven doen de Geophagussen van @tuinkabouter ongeveer 5 minuten over :)
 
Ja dat is een ander soort vis maar de bodem van mn 60cm blijft hier altijd mooi vlak en ook zie ik ze nooit erin wroeten verder.
 
Mijn cory's nivelleren alles :D
Laats hout verplaatst en er was een flinke kuil achtergebleven waar het gestaan had. Dag erna was de kuil weer gelijk getrokken met de rest van de bodem.
En zo hoort het ook netjes aan kant die bodem :D:D
Hier zijn ze ook regelmatig bezig houd het zand mooi los :D
 
En zo hoort het ook netjes aan kant die bodem :D:D
Hier zijn ze ook regelmatig bezig houd het zand mooi los :D
Bij bepaald licht zie je zo mooi die spoortjes die ze achterlaten in het zand.
 
Ja dat is een ander soort vis maar de bodem van mn 60cm blijft hier altijd mooi vlak en ook zie ik ze nooit erin wroeten verder.
Maak die bodem maar eens ongelijk, moet je eens hoe snel je weer een strak veldje hebt :)
 
Maak die bodem maar eens ongelijk, moet je eens hoe snel je weer een strak veldje hebt :)


Ja maar goed als ze ook wroeten in de bodem dan zou je ook flinke kuilen af en toe moeten zien toch. Het klopt dat het hier altijd keurig egaal is net als een gazon.
 
Ja maar goed als ze ook wroeten in de bodem dan zou je ook flinke kuilen af en toe moeten zien toch. Het klopt dat het hier altijd keurig egaal is net als een gazon.
Ik denk dat we dan iets anders onder wroeten verstaan.
 
Ondertussen al een oplossing gevonden? Mocht je plexiglas tot je beschikking hebben, plaats deze als schotjes in de bodem.
 
Ondertussen al een oplossing gevonden? Mocht je plexiglas tot je beschikking hebben, plaats deze als schotjes in de bodem.

Ik heb mini naaldgras geplant op de bodem, dit is nu aan het dichtgroeien.
Als het een beetje een mooi matje is geworden ga ik Cory's halen.
Wel is er een fijn grind strandje gemaakt om ze lekker te laten "ploegen"

Zie hier voor mijn bak-topic: https://www.aquaforum.nl/threads/lpc98s-eerste-aquarium-rio125.160380/
 

Terug
Bovenaan