Corydora panda met puist op neus


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Ik zag net bij mijn panda een soort van witte puist op zijn/haar neus. Alleen deze panda heeft het de rest niet en alleen op de neus. Is het een soort ontsteking?

Ps witte vlek bij oog op de foto is een zwevend vuiltje. Oogjes zijn schoon.

IMG_20170318_014611.jpg
 
Altijd lastig beoordelen zoiets,kan een onschuldig plekje zijn door iets geraakt te hebben oid maar zou ook het begin kunnen zijn van iets ergers.
Vis lijkt ook wel erg mager op de foto trouwens.
 
Hij/zij eet verder goed en is levendig. Gedraagt zich net als de anderen. Is hij/zij op deze foto ook mager?

IMG_20170318_014756.jpg
 
Nee op de laatste foto valt het minder op maar ziet de vis er wel heel bleek uit.
 
Ik denk dat dat de weerkaatsing is van het licht, want de panda heeft dezelfde kleur als de rest. Foto's maken is altijd lastig vooral van hypere corys
 
Het lijkt of de cory's witte vlekjes op hun lichaam hebben, of is dat alleen op de foto?

Hoe oud zijn deze cory's ongeveer?
 
Ze hebben geen witte stip, dat herken ik wel ik denk dat het reflectie van het vuil is. Hoe oud ze zijn geen idee. Ze zijn nog wel jong in iedergeval. Ze zijn allemaal levendig goed op kleur eten als een dijker, alleen die ene heeft een wit puntje op zijn neus. Hij/zij heeft daar geen hinder van struint lekker door het zand heen. De rest heeft het niet misschien ontsteking?
 
het zou een kleine schub ontsteking kunnen zijn, naar mijn idee niks ernstigs..zijn taaie vissen.
erg mager vind ik ze ook niet, al is een gevarieerd menu ook voor coridoras niet verkeerd.
alleen pallets en korrels/vlokken is niet altijd genoeg om ze echt oke te houden.
een stukje mossel,mysis oid gaat er ook goed in, als ze te veel geperst voer eten willen ze nog wel eens gaan tollen door de bak.
men denkt dan dat de vis iets ernstigs heeft aan blaas oid, maar is meestal niet het geval..
 
Ze krijgen 2 verschillende soorten droogvoer en diepvries tropical mix 4 verschillende soorten apart verpakt. Zou die ontsteking (ik ga er vanuit dat dat het is) vanzelf weggaan of moet ik medicatie geven?
 
ik zou niks aan medicatie geven hoor..dit gaat heus van zelf over.
uiteraard gewoon goed bekijken of het niet verergerd of andere vissen het ook gaan krijgen.
wat ik aan je posts gezien heb draait jou bakje nog niet zo heel lang dus zou ik zeker geen medicaties gaan gebruiken.
naar mijn idee zien ze er goed uit, en komen niks te kort...
zulke dingetjes gebeuren nou eenmaal wel eens, wroeten in de bodem, botsen tegen hout of lucht happen kan wel iets tegen komen wat niet meegeeft.
mijn coridorasjes springen wel eens als een gek omhoog om te happen naar lucht, soms te enthousiast en hoor ik te tegen de dek ruiten klappen.
en dit zijn geen kleintjes (5cm) dus dan hebben ze ook wel eens wat..suc6 komt goed..
 
Ok ik ben weer wat gerustgesteld. Als je net een nieuwe bak hebt en nieuwe visjes en je ziet dit dan schrik je toch wel. Ik vind het altijd erg als mijn diertjes wat mankeren of het mijn hond of mijn vis is dat maakt niet uit. Even afwachten dan. Gelukkig is hij/zij een happy cory!
 
ik snap heeeel goed wat je bedoelt hoor..
hier ook hond en vissen..gezondheid van dieren staan altijd op nr1..
wat dat aangaat heb ik al wel een hele was lijst met ervaring en problemen op gedaan.
met de happy cory komt het wel goed
 
Ik heb het idee dat zijn of haar puistje wat kleiner is geworden. Het steekt niet meer zo erg uit. Ik heb wat voer bij de ruit gegooid, zodat ze voor mijn neus gingen eten en ik het puistje beter kon zien.
 

Terug
Bovenaan