Wat is er nieuw

Corydora Sodalis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jay47
  • Startdatum Startdatum
J

Jay47

Guest
Hoi ik heb vorige week aantal Corydoras Sodalis gekocht.
Maar bij thuiskomst zocht ik meer informatie op, maar die van mij lijken niet op een Sodalis. Die van mij zijn langwerpig en de Sodalis is wat ronder qua bouw.
Qua tekening zien ze er anders uit. Iemand enig idee welke soort het is?
WP_20161017_22_44_42_Rich.jpg

WP_20161018_04_05_39_Rich (2).jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een echte Sodalis.
wp_ss_20161023_0001 (2).png

Hoi Jay, wat een prachtige cory's!

Het is idd geen Sodalis, je hebt ze wel in de variant laag en gestrekt, maar dan nog komt de tekening helemaal niet overeen.

Ik denk dat je de Cory Flaveolus hebt.

Een wat kleinere soort uit Suriname

Deze foto's staan in mijn 'grote boek' 😉

Foto 23-10-16 10 18 35.jpg

Deze foto is wat donker, maar zie je duidelijk dat het patroon van de vis goed overeenkomt. Bijvoorbeeld de duidelijke middenstreep en de donkere vlek bij de aanzet van de rugvin. Ook de vagere vlekken op de kop zijn kenmerkend bij deze soort.

Foto 23-10-16 10 19 06.jpg

Op deze foto zie je dat het patroon in de vinnen overeenkomt met jouw cory's

Je hebt een soort die behoorlijk zeldzaam voorkomt in winkels. Er is ook niet zo heel veel over bekend. Er zijn nagenoeg geen goede foto's te vinden!

Tof dat jij ze hebt!

Dank voor je reactie, nu kan ik meer info zoeken.
Wel grappig dat ze uit Suriname komen......kom er zelf ook vandaan

Er is idd bar weinig informatie over deze Cory te vinden.
Winkel had maar 4, heb ze toen alle 4 mee genomen.
Ga navragen of ze meer krijgen, 4 is weinig voor een groepje. Maar ze zwemmen wel samen met mijn groepje Cory Paleatus en Scleromystax barbatus

Ik vind ze ook wel enigszins op C. diphyes lijken, maar het blijft lastig met cory's, er zijn zo veel soorten, die net kunnen verschillen in 1 klein stipje op hun lichaam om een andere soort te zijn. En aan de andere kant kan binnen 1 soort ook de verschillen in tekening en bouw totaal verschillend zijn... Mooi zijn ze in ieder geval wel!

Ja kwam de Diphyes net ook al tegen, dus ik twijfel nu haha.
Diphyes is zeer prijzig zag ik 24,95€ per stuk.
Ik heb die van mij 4x samen voor 26€ gekocht.

Ik vind ze ook wel enigszins op C. diphyes lijken

Nou, schiet mij maar lek, ik weet het echt niet 😀

De Cory Diphyes staat niet in mijn boekje, blijkt een vrij nieuwe soort, maar kan amper een verschil vinden tussen die en de flaveolus.

Misschien hebben anderen nog een idee.

Het kan ook nog de Corydoras paleatus zijn, heeft ook veel weg van de peper cory?

Paleatus is het 100% niet!
Heb namelijk een groepje zwemmen, je ziet duidelijk dat het een andere soort is.
Het is een Diphyes of Flaveolus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan