Wat is er nieuw

Corydora zwemt in het midden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter LoesR
  • Startdatum Startdatum
L

LoesR

Guest
Hallo,

Aangezien ik hier nieuw ben, kan het zijn dat het een en ander niet helemaal goed gaat. Toch ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.

Sinds anderhalve dag zwemt een corydora in het midden van mijn bak. Het visje is erg ontspannen (t� ontspannen) en eet niet. Na mijn mening horen corydora's op de bodem te furangeren.

Is er iemand die aan kan geven of dit specifieke gedrag iets betekent?

Het enige wat opvalt aan de vis, is dat de vinnen wel aangevreten lijken. Kan het ook zijn dat hij verstoten wordt door zijn soortgenoten? Er zitten 5 corydora's in de bak.

Ik hoor heel graag van jullie :help:
 
Welkom Loes.
Klinkt als een erg zieke corydora en die zonderen zich vaak van de rest af.


Iets meer info zal handig zijn,welke soort corydora en in welke bak zitten ze hoelang heb je de bak al weet je de waterwaarden enz?

Een foto zou ook super zijn bv
 
Hoi John,

Dank voor je antwoord.

Het is nu iets te donker om een goede foto te maken. Het licht is reeds uit en wil de visjes ook niet storen. Ik heb een bak van ongeveer 162 liter. De waarden weet ik niet, die moet ik z.s.m. laten meten.

Ik heb in november 7 luipaard corydora's gekocht. Heb er sinds begin januari 2014 nog 5 over.
Tevens zitten er in de bak vanaf november 8 marmere bijlzalmpjes, 16 neon tetra'tjes,5 corydora's en 2 oto's (helaas zijn er van de 5 al heel snel 3 overleden)

Ik heb er een week geleden 2 nieuwe plantjes ingezet en iets meer dan 3 kwart van het water ververst. Voor de rest zitten er ruim 20 garnaaltjes in, 1 indische modderkruiper en een paar kleine slakjes.

Ik heb een klein beetje last van draadalg.
De voeding is bijna elke dag twee tabletjes voor op de grond, droge vlokken en af en toe orgaanvlees. Zo nu en dan leg ik er een lekker blaadje sla/andijvie of een stukje wortel of komkommer in.

Misschien heb je een idee?
 
Ik moet ff googlen want luipaard corydora kon ik niet gelijk plaatsen maar kom dan op een julii uit en die zie je weer niet vaak in de handel dus vraag me af of dit klopt.
Aangezien je levende garnalen in je bak hebt zullen de waterwaarden niet van hele slechte kwaliteit zijn iig.

Ik heb het idee door dat je zegt dat de vinnetjes aangevreten lijken dat het iets van vinrot zal zijn of een andere ziekte iig.
 
Seabait zei:
Ik moet ff googlen want luipaard corydora kon ik niet gelijk plaatsen maar kom dan op een julii uit en die zie je weer niet vaak in de handel dus vraag me af of dit klopt.
Trilineatus dus 😉

LoesR zei:
De voeding is bijna elke dag twee tabletjes voor op de grond
welke tabletjes? Noem a.u.b. gewoon een merk en type naam, of neem een foto.
 
Neem mij vooral niet kwalijk dat ik geen merknaam heb doorgemaild. Het is ook voor mij de eerste keer dat ik �berhaupt op een forum zit.

Het heet vipachips van het merk Sera
 
Pas op met orgaanvlees. Het is alom bekend dat met name Sterbai, die vaak met Discussen wordne gehouden, vaak problemen krijgen met het runderhart dat vaak wordt gevoerd.
Daarnaast neem ik aan dat ze hun bek niet / nauwelijks aan de groenten zetten.
Als het wildvang is (kans is redelijk aannemelijk) hebben ze mogelijk aanpassingsproblemen.
Ik zou proberen wat kleiner levend / diepvries voer te geven.
 
Tubifexxx zijn ze gek op. 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan