Wat is er nieuw

Corydoras aeneus maar dan net niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elyntje91
  • Startdatum Startdatum
E

Elyntje91

Guest
Hee!

Ik heb laatst een extra corydoras aeneus gekocht voor in mijn al bestaande groepje, maar deze lijkt anders te zijn dan de rest... Hij/zij is net iets lichter en heeft een veel langere staart/rugvin, ook is ie veel schuwer dan de anderen. Verder is de rugvin behoorlijk gehavend, maar weet niet of dat 'zo hoort' of dat ie gewond is geraakt ooit. Dus nou is mijn vraag, is het wel een corydoras aeneus of stiekem toch wat anders?

Ik heb een poging gedaan foto's te maken, maar hij/zij is dus heel erg schuw en laat zich niet heel graag zien 😉. Bovendien wapperen die vinnen nogal 😛 . Hier is het dus de vis helemaal achteraan (het onderste deel van de staartvin loopt dus nog een cm verder door dan het bovenste deel):
146433_0_82_vreemde_vis.jpg

En hier is het de tweede van rechts:
443353_0_82_vreemde_vis_2.jpg

Alvast bedankt 🙂!

Gekweekte longfin-variant arghhhhh. Waarom moet de mensheid zo aan de prachtige natuurlijke varianten "klootviolen". Doodzonde !!

Hm, een longfin-variant... Wist niet dat het bestond 😛 . Toen ik haar kocht (en ze nog een stuk kleiner was) kon je nog niet zien dat ze anders was... Behalve dat haar rugvin er toen al gehavend uit zag... Vind het vooral jammer dat ze dus zo schuw is... De rest van de groep loopt vrijwel constant voor in de bak te klooien met elkaar (of gewoon samen te slapen/rusten ergens) en zij ligt voornamelijk ergens verstopt achter een plant... Af en toe lijkt het alsof een van de anderen haar komt halen en dan doet ze even mee, maar als er ook maar een geluidje of beweginkje is dan schiet ze al weer weg. Maar ben in elk geval blij dat ze wel een corydoras aeneus (achtige) is 🙂! Dus, dank je wel 😉!

Voor zover ik het kan zien zijn het allemaal Aeneus !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan