Wat is er nieuw

Corydoras Albino

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ami
  • Startdatum Startdatum
A

Ami

Guest
Hallo

Weet iemand eigenlijk hoe de albino zich gedraagt?
Ze zitten in een 120l bak met een groepje van 5.
Ik heb ze nu iets meer dan een week.
Ze waren sinds dag 1 hyper actief. Sinds vandaag liggen er 2 op de bodem niks te doen.
Iemand dit meegemaakt?

Dit gedrag komt naar mijn weten bij veel meer corydoras soorten voor, maar uit ervaring kan ik zeggen dat de albino's dit hyper gedrag nog wat extremer hebben. Overigens heeft het te maken met dat ze nieuw in jouw bak zijn en dit gedrag kan nog wel even duren.
Ja en dat niks doen op de bodem herken ik ook en lijkt mij een natuurlijk gevolg op de racepartijen langs de ramen.

Ok. Hij is trouwens nu weer actief samen met de rest, alsof hij toch aan het rusten was ofzo.

Die van mij zijn de hele dag aan het rusten, alleen als ze eten krijgen worden ze wat actiever 😛 Luie beestjes 🙂

Ludger bij jou zijn ze niet nieuw in de bak, bij mij stopte het racen ook, ook al bleven ze toch altijd wel druk

Corydoras albino is geen soort, maar een variant of mutatie van een soort. Om iets over het gedrag te kunnen zeggen moet je dus weten om welke albino-variant het gaat.

Ja is waar, zijn vaak Aneaus, doet overigens niets af aan gedrag want niet alleen mijn albino's maar ook mijn sterbais
toonden dit gedrag bij binnenkomst in mijn bak en ik weet van andere soorten die dit ook deden.

Ludger zei:
Die van mij zijn de hele dag aan het rusten, alleen als ze eten krijgen worden ze wat actiever 😛 Luie beestjes 🙂

Klopt idd 😀 Bij mij zijn alleen de corydoras black venezuela bijna altijd actief.

Die van mij zijn hartstikke actief. Actiever dan C. trilineatus (en minder schuw), maar ik heb geen idee van welke soort ze zijn. Iemand enig idee hoe je dit kan zien?

Jacobus zei:
Corydoras albino is geen soort, maar een variant of mutatie van een soort. Om iets over het gedrag te kunnen zeggen moet je dus weten om welke albino-variant het gaat.

Klopt als een bus, maar zoals Ron aangeeft lijken de albinos toch vaker drukker dan hun gekleurde soortgenoten.
Moet zeggen dat mijn albino's redelijk rustig zijn, maar die van Ron waren inderdaad ADHD-visjes !!!!

Jones zei:
Die van mij zijn hartstikke actief. Actiever dan C. trilineatus (en minder schuw), maar ik heb geen idee van welke soort ze zijn. Iemand enig idee hoe je dit kan zien?

Zie de verschillen bij de albino's. De albinovorm van de aeneus wordt het meeste verkocht. De albino vormen van de twee andere soorten zie je minder. En albino's van andere soorten zoals bv de panda heb ik in Nederland nog nooit gezien.

aeneus
k3aRef1clFiVwwyjt8dKcdoFa7wBjfHZ.jpeg

paleatus
k3aRef1clFiVwwyjt8dKcdoFa7wBjfHZ.jpeg

sterbai
33701.jpg

Wow die Paleatus is ook mooi zeg !! Ik blijf toch echt een Paleatus-fan hahaha.
Weet je zeker dat de panda ook echt een albino is Bart? Er is wel een "witte vorm", maar dacht dat geen albino was.

Groet,
Aad

Bedankt voor de foto's, Botia. De verschillen zijn groot. Die van mij zijn dus C. aeneus albino. Erg leuke visjes.

De albino paleatus is idd erg mooi. Toch bleken ze bij de winkelier zonder naam niet zo heel erg sterk. Maar ik moet wel zeggen dat hij wel erg kleine diertjes binnenkreeg.

De albino sterbai is ook heel erg mooi. 😉 Onderstaande foto is beter dan de vorige.
Albino_Sterbai_cory2web.jpg

De albino panda.
3rgKrMY6besatIhqXzZ_Q3X9nyVYYL53.jpeg

3rgKrMY6besatIhqXzZ_Q3X9nyVYYL53.jpeg

Jones zei:
Bedankt voor de foto's, Botia. De verschillen zijn groot. Die van mij zijn dus C. aeneus albino. Erg leuke visjes.
Niets te danken.😉 En dat dacht ik al ivm je die het meeste ziet.

Ahaaa, wel gek dat die Pandas nog een zwarte vin hebben !!! Betwijfel trouwens of die bovenste een echte albino is (zwarte kop) of "gewoon" rode ogen door de flits.

Bij vissen zie je zelden rode ogen bij gebruik met van een flits. Iig ik heb het eigenlijk nooit gehad. Maar ik zeg niet dat het niet kan.

Mijn gele Paleatus (in mijn Avatar) met blauwe ogen lijkt op een foto altijd rode ogen te hebben hahaha !!!
Heb laatst op Planet Catfish gevraagd of er andere mensen zijn, die zo'n exemplaar hebben. Nog niemand !!!

Je weet hoe je er ws nog meer kunt verkrijgen. Dat is in een jaar wel te realiseren. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan