Corydoras aquarium

J

Jori

Guest
Hallo allemaal,

Ik zou graag corydoras houden in mijn eerste aquarium, maar heb hier nog een aantal vragen bij.
Ik weet ondertussen al dat ik er best 6 moet houden en liefst van dezelfde soort. En een zandbodem de corydoras niet beschadigt. Nu is mijn vraag hoeveel liter deze vissen nodig hebben in het aquarium en welke andere soorten vissen kunnen samenleven met de corydoras, zoals tetra's etc. Als er nog iets is waar ik op moet letten hoor ik dit graag aangezien dit mijn eerste aquarium is.

Alvast bedankt

Jori
 
Liters (maar eigenlijk beter spreken over afmetingen van het aquarium) is geheel afhankelijk van de soort corydora's.
er zijn soorten die 3,5cm worden, maar ook soorten die de 8cm aantikken.
dusja... weet je al welke soort je wilt?

over de vissen die erbij kunnen, ook dat is weer geheel afhankelijk van welk maat aquarium je hebt.
maar de doorsnee tetra kan er kwa gedrag prima bij hoor!

je hebt soms ook corydora soorten die je het beste op 20-22 graden houd, en soorten die je het beste op 26graden houd... ook daaraan kan je het beste weer een bijvis koppelen die ook met de betreffende temperaturen overweg kan :)
 
Naar mijn mening heb je 2 soorten corydoras. De klein blijvende en de wat groter wordende. Naar mijn mening ‘moet’ je de klein blijvende corydorassoorten (<5 cm als maximale lengte) in een aquarium van minimaal 60 centimeter houden. De soorten die groter dan 5 centimeter kunnen worden hebben een aquarium van 80 centimeter nodig. Ik denk wel dat je een klein schooltje van ongeveer 8 stuks van de wat grotere corydoras in een wat kleiner aquarium kan houden. Maar aangezien ze mooier zijn in een grotere school heb ik er meestal wat meer wat er voor zorgt dat ik met het laatste geen ervaring heb.
 
En als je wat mooie vissen erbij wilt zou ik zelf afhankelijk van je aquarium grootte een mooie school neon/kardinaal tetra houden.
 
Terug
Bovenaan