Wat is er nieuw

Corydoras Atropersonatus voor een 60x30x30?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik wil in mijn 60x30x30 bakje graag een groepje cory's op de bodem. Ik weet dat de Habrosus, Pygmaeus, Hastatus en Panda de standaard zijn voor dit soort bakjes, maar die spreken me iets minder aan. De Pygmaeus heb ik al in een andere bak zitten en ik zou hier wel een iets grotere in willen. De Panda valt af omdat ik hem simpelweg niet mooi vind...

Nu staat er in een artikel op het forum dat de Atropersonatus ook goed kan in een 60cm bak, daar wordt zelfs over 10 stuks gesproken. Is dit nog steeds een geaccepteerd inzicht?

Een andere optie die Ruinemans momenteel heeft zitten is de Similis, die ook max 5cm zou worden. Is dat ook nog een mogelijkheid? Ik vind dat gespikkelde namelijk wel erg leuk.

Overigens komen ze in een bak met Pseudomugil Signifer en een harempje E. Dageti.

Er kunnen wel 10 stuks atropersonatus in een aquarium van 60 x 30 x 30, maar dan kan je er niets meer bij hebben. Tenminste als je de algemeen geaccepteerde regel 1 cm vis per liter water hanteert. Een bakje 60 x 30 x 30 = 54 liter (even voor het gemak de bodem e.d. vergeten), en 10 x C. atropersonatus x 4,5, cm = 45 cm. Bodem eraf en je bent er

PS

Bovendien is de combinatie Pseudomugil signifer en de meeste Corydorassoorten niet erg gelukkig. Pseudomugil heeft nogal hard en enigszins alkalisch water nodig met wat toevoeging van zout, terwijl Corydorassen dat soort water nier erg op prijs stellen. Je zal dus een keuze moeten maken

Ik heb zelf 7 corydoras simillis in een 60 bij 30 bakje zitten, dit kan prima. De andere vissen ken ik niet, dus geen idee of dat samen kan.

Ik vraag me altijd af of die 1 cm regel is bedacht voor zwemruimte of bevuiling van de vissen. volgens de regel zit ik volgens mij zwaar over het aantal vissen heen, maar toch vind ik mn aquarium er niet overbevolkt uitzien. Als je een groepje corydoras combineert met bijvoorbeeld een schooltje blauwe neons kan dat volgens mij prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan