Corydoras Black Venezuela


R

Rene de Lander

Guest
Hallo ,

Iemand ervaring met deze vis op een wat lagere temperatuur?
20 graag ongeveer .
 
Neem aan dat je dat vraagt omdat je ze zelf op 20 graden wil houden en waarom is dat als ik vragen mag? ;)
 
Omdat ik meerdere vissen op die temperatuur heb zitten en dit een mooie aanvulling zou zijn
 
Ik snap het,heb ze zelf gehad maar niet op 20 graden maar rond de 23-24.
Is ook zo dat het voor de meeste vissen geen probleem is om op een afwijkende temperatuur te zitten dan aangeraden word maar dat is dan voor een bepaalde periode en niet permanent.
Zou het zelf niet doen iig omdat ik uit eigen ervaring weet dat deze soort best gevoelig is en de lagere temperatuur een bron van problemen kan zijn.
 
Het is een beetje onduidelijk wat voor soortje het precies is. Als je er namelijk op zoekt op google dan kom je uit bij de Aeneus en de Schultzei en dat men nog niet weet waaartoe hij behoort.

Maar in elk geval zou ik het niet doen. De Aeneus doet het veel beter vanaf 24 graden en in de zomer wat opwarming.
En John heeft dezelfde ervaring met deze zwarte variant, dus denk dat je beter kunt zoeken naar een andere cory soort.

Wat heb je verder nog qua visjes?
Heb je een foto van je bak?

Misschien is er wel een andere soort die je ook leuk vind en wel wat koeler kan.
 
Als de ervaring zegt dat dit niet wenselijk is voor deze soort begin ik er niet aan .
Ik kwam wat verschillende verhalen tegen en wilde wat van mensen die er ervaring mee hebben horen .
Het is duidelijk thx

Ps: juwel 260 , 120cm
 
Het is een beetje onduidelijk wat voor soortje het precies is. Als je er namelijk op zoekt op google dan kom je uit bij de Aeneus en de Schultzei en dat men nog niet weet waaartoe hij behoort.

Maar in elk geval zou ik het niet doen. De Aeneus doet het veel beter vanaf 24 graden en in de zomer wat opwarming.
En John heeft dezelfde ervaring met deze zwarte variant, dus denk dat je beter kunt zoeken naar een andere cory soort.

Wat heb je verder nog qua visjes?
Heb je een foto van je bak?

Misschien is er wel een andere soort die je ook leuk vind en wel wat koeler kan.
De aeneus heeft een heel breed verspreidings gebied en komt ook op koudere plekken voor. Ze kunnen ook prima op een lage temperatuur. Ik heb dan ook ze jaren in een koudwaterbak gehouden met s'winters temperaturen van 15 graden... De groep van 15 die ik nu heb zit echter bij 22 graden.

Ook de Corydoras panda kan prima rond de 20 graden gehouden geworden. En de paleatus helemaal! 5 graden kunnen die nog hebben en kunnen zelfs jaarrond gehouden worden in vijvers mits de winters niet te lang duren.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan