Wat is er nieuw

Corydoras doen gek

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
A

aquaria17

Guest
Ik heb een groepje van 8 corydoras sterbai in mijn 240 liter, maar ze zwemmen de hele tijd op en neer langs de zijkant van het aquarium met z'n allen. Ik vind het er heel stom uit zien. Waarom doen ze dit en kan ik er wat aan doen?

Heb je ze pas bijgezet? Of heb je de inrichting veranderd?
Zie je eitjes? Is vrij normaal gedrag bij bovenstaande namelijk.

Ja heb ze vrijdag gekocht, dus ze zitten er nog niet zo lang in. Maar ze doen het nu dus al bijna 5 dagen, leek me beetje lang.

Is idd een typisch gedrag voor corydoras als ze pas in een bak zitten en kan nu wel elk moment gaan stoppen normaal gesproken.
Is met modderkruipers trouwens ook 9 van de 10 keer,die hebben hier ruim een week langs het glas gekronkeld.

Dit is stress gedrag en dat zie je heel vaak als Corydoras net in een aquarium zitten, en het kan enkele weken aanhouden. Elke maand worden er weer veel topics geopent met deze vraag dus het komt zeer veel voor.

Dan heb ik geluk met mijn panda'tjes. Die "grazen" en "scharrelen" al vanaf het begin lekker over elke cm van de bodem.

Soms zwemmen ze zelfs mee met de roodkopjes.

Panda'tjes fladderen ook met regelmaat zonder dat er sprake is van stress.. maar dan lijkt het er meer op dat ze een beetje proberen elkaar te imponeren met hun 'gefladder'.

Oke het is dus normaal. Hopelijk stoppen ze er snel mee want vind het veel leuker als ze lekker de bodem afzoeken.

Ik heb sinds kort 10 panda's in mijn bak, die "fladderen" ook nog altijd van tijd tot tijd, vooral in het schemerende avondlicht. Het lijkt haast wel of het met de grootte van de cory's te maken heeft; kleinere cory's lijken veel meer te "fladderen" dan de grotere versies. Had ooit pygmaeus die ook heel veel fladderden. Aeneus en Paleuatus b.v. lijken veel vaker te scharrelen.

Wij hebben ook een stuk of 8 Sterbai's in onze bak en in het begin deden ze dat ook. Het was gewoon gewenning en na een dag of 10 was het wel over. Nu doen ze het af en toe nog wel eens. Geen zorgen over maken.

Oke bedankt voor de reacties, ze zullen er wel mee ophouden dan. Ik vind het er gewoon zo stom uitzien 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan