Wat is er nieuw

Corydoras eieren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jillozs
  • Startdatum Startdatum
J

Jillozs

Guest
Hallo daar ben ik weer!

Wilde ik gister avond het licht uitzetten zie ik eieren hangen in de plant!!
Ik weet alleen niet zeker of ze vAn de Corys Zijn?
De albino's zwemmen wel heel druk in de band

Verder heb ik de bak
Algeneters 2
Dwerg algenete otocinclus
Neon tetra
En appelslakken geen spixie in deze bak hahah

Ik heb ze nu in een kweekbakje

https://imageshack.com/i/jj73bdj
https://imageshack.com/i/12l3hwj
 
Hoe groot is dat klompje eieren? lijkt me best groot om in ��n keer tussen je vinnen te houden...
Whahahahah zie ik net mijn eigen corys afzetten haha.
 
Pfoe ik zou het niet precies weten. Ze zitten nu in z'n guppy kweekbak (drijvend)
Het lijkt op de foto groter dan dat het is
 
Naar mijn weten zetten cory's, en zo ook de albino's, af op glas. Was bij mij wel het geval. Ook zetten ze bij kij de eitjes los af, al zku het kunnen dat ze naar elkaar toegevallen/gerold oid zijn. Ze zijn erg plakkerig in het begin. Als je de mogelijkheid hebt zou ik er een luchtpompje bijhangen en iig dagelijks wat water verversen. Ook kun je, mits er aan de zijkant vh bakje ook gaten zitten, hem in de stromimg hangen. Dan nog wou ik af en toe wat water verversen.

succes ermee

edit: hoe lang heb je je corys al, en hoe oud zijn ze ongeveer? Hoeveel heb je er, weet je mss ook hoeveel man en vrouw?
 
Hier zetten ze <5 eitjes in bosjes af, vandaar
 
Ik heb verschillende soort daarom verbaasde me het zo. Het zou ook iets anders kunnen zijn ik ben maar een amateur haha.
Ik heb 3 albino 2 man 1 vrouw.
3 met streep onder de rug geslacht unknow.
5 x pulcher xl 4 man 1 vrouw

De kleintjes heb ik net een week.
De pulcher nu ongeveer 3 weken
 
Ok� ik heb inmiddels 50 eitjes.
Zou goed kunnen, vroeger had ik 3 vrouw 1 man, niet ideaal maar het gaat.
Waarschijnlijk zijn het... het zouden ook goed eitjes van andere kunnen zijn.
 
Zo'n klomp doet mij meer denken aan appelslak. Cories zetten individuele eiren af en dan meestal in de stroming.
 
Eens met jeroen.
 
Ja, zeker niet van de cory
 
Deze zaten redelijk van elkaar af in een plant in de stroming.
Door het eruit halen zijn ze bij elkaar gekomen.
 
jeroenw zei:
Zo'n klomp doet mij meer denken aan appelslak.

Appelslakken leggen hun trosjes toch boven het water?
 
Ik denk ook aan appelslakeitjes. Het kan altijd gebeuren dat een trosje niet goed vast zit en in het water valt.
 
Jones zei:
Het kan altijd gebeuren dat een trosje niet goed vast zit en in het water valt.

Haha, true. Voor zover ik weet kunnen ze daar niet tegen, maar heb er zelf nooit mee �ge�xperimenteerd�; valt zo�n tros na een poosje in �t water uit elkaar doordat het �jasje/omhulsel� oplost? Komen de eitjes dan los of zit er niks extra en ontstaat de trosstructuur enkel door het aan elkaar plakken van de eieren? Uitkomen zullen ze dan ook wel niet meer?

Je schrijft dat je geen Asolene spixi hebt in deze bak, want ik las hier: �De eieren worden in het water gelegd (dus anders dan bij appelslakken). De eieren zijn wit glasachtig en zitten in een gelatineuze massa. De massa kan afhankelijk van het voedselaanbod 1,5 tot 3 cm in doorsnee zijn.� Zou dat een optie kunnen zijn? Maar dat strookt dan weer niet met je opmerking �Deze zaten redelijk van elkaar af in een plant in de stroming. Door het eruit halen zijn ze bij elkaar gekomen.� Dat zou natuurlijk wel weer kunnen duiden op slecht gemikt Cory-strooisel. Geen idee hoe groot die eitjes zijn. Ik weet ook niet wat je verder allemaal in welke bakken hebt en hoe dat eventueel onderling uit zou kunnen wisselen.. Een niet goed geslaagde plakactie van een appelslakouder met onbedoelde voortijdige zwemles lijkt me dan toch inderdaad het meest voor de hand liggende.

Kortom; ik roep ook maar wat, hoop dat er alsnog wat uitkomt want ben reuzebenieuwd! Wat een mysterie 😀
 
Ik zou het ook niet weten haha 😛

maar als het appelslak eieren zijn moet ze uit het water?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan