Corydoras eitjes


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Net zoals vele van jullie, heb ik ook regelmatig Cory eitjes (hoog) op de ruiten van het aquarium. Vaak zitten ze er een of twee dagen en dan zijn ze weg.
Maar hoe zou je ze eventueel kunnen vellig stellen en kun je zorgen dat ze uitkomen? Ik heb al eens gedacht aan zo'n inzetbakje als op bijgaande foto of iets dergelijks. En wat moeten ze eten?
Het lijk me leuk om eens te proberen.

Hoe doen jullie dat eventueel?
 

Bijlagen

  • 57915.png
    57915.png
    1.5 MB · Weergaven: 84
Zo'n bakje is niet goed. De jonge corydoras zijn veel te klein en zwemmen daar los door.
Best is ze gewoon in een ander aquariumpje leggen. Een bruissteen en een verwarming is al wat je nodig hebt qua techniek.
Verlichting liefst zo weinig mogelijk, cory eitjes zijn lichtgevoelig.
Wat katappa blad op de bodem en daar de eitjes op doen, hebben ze een extra bescherming tegen schimmel en ook direct hun eerste eten (infusoriën).
Wel water uit je aquarium gebruiken zodat er geen osmotisch verschil is.
Eens de dooier opgebruikt is kan je de jongen microaaltjes en artemia naupilii geven.
Vanaf dat je begint te voeren moet je ook verversen. Afhankelijk van de hoeveelheid visjes tov het bakje kan dat alles zijn van 50% om de dag tot 2x 100% per dag.
Zolang er licht is moete de jongen continu eten hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pla
Ik had de toevals kweek in een apart aquarium gedaan en dat is gelukt.

Je hebt er wel elke dag werk aan, maar het is leuk te zien hoe d groei gaa van eitje tot grote vis.

Zie ook:

En nu heb ik er ruim 30 in de bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pla
Ik heb 2 weken geleden ook corudora eitjes in zo'n kweekbakje gedaan en het gaat prima.
Heb nu 18 jonkies rond zwemmen in het bakje.
Binnenkort gaan ze over naar een eigen bak van 20 liter.
Ze krijgen "JBL novotom artemia" en beginnen nu vlokvoer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pla
Ik heb 2 weken geleden ook corudora eitjes in zo'n kweekbakje gedaan en het gaat prima.
Heb nu 18 jonkies rond zwemmen in het bakje.
Binnenkort gaan ze over naar een eigen bak van 20 liter.
Ze krijgen "JBL novotom artemia" en beginnen nu vlokvoer.

Bedoel je zo'n bakje als in mijn openingsbericht? Want ik niet echt ruimte voor een extra aquariumpje jammer genoeg.
Jou manier zou dus voor mij ook kunnen werken.
 
Mjjn "kweek" bak is een oud krijg bakkie van 30x 20 ongeveer. Heeft tijdje op het aanrecht gestaan. Hoeft niet super groot te zijn. Aan het begin maar 5 cm water erin en later wat meer. Ik had er ook een zandbodem, paar planten en paar slakjes in trouwens, geen idee of dat echt nodig is, maar de vissen klaagde niet.
 

Terug
Bovenaan