corydoras elegans sterk visje?


En ik wil niet zeuren maar ik vraag advies om een cory soort. Geen commentaar op mijn nep planten keuze. Het is gewoon mijn keuze en ik ben er blij mee. En trouwens in een cichlide bak zitten alleen maar stenen 😉
 
Deze 2 soorten zag ik
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210801-111852_Chrome.jpg
    Screenshot_20210801-111852_Chrome.jpg
    234.4 KB · Weergaven: 103
  • Screenshot_20210801-111832_Chrome.jpg
    Screenshot_20210801-111832_Chrome.jpg
    250.3 KB · Weergaven: 103
Veel geld voor een saai gekleurd visje, zoals ik al zei kun je beter bij een kweker kopen dan bij een winkel
 
Ik denk dat me dat wel was opgevallen. Ik had pas een dode platy. En de cichlides probeerde hem op te eten. Maar ze waren me aan het Kloten met die kleine mondjes. Kregen er geen vat aan.
Die ik op de foto zie zijn ook nog erg klein inderdaad.
 
Deze 2 soorten zag ik
Die van mij zijn echt veel donkerder als op de foto.. Ik zou gewoon echt de Aeneus moeten hebben en geen andere, maar waarschijnlijk verkopen ze ook jonge visjes dus zijn ze lichter van kleur..
Veel geld voor een saai gekleurd visje, zoals ik al zei kun je beter bij een kweker kopen dan bij een winkel
Verder vind ik ze verre van saai gekleurd maar oke dat is een mening natuurlijk. Ik denk ook dat niet iedereen even een kweker in de buurt kent? Ik heb namelijk geen idee of hier ergens in de buurt een kweker zit waar ik ze even kan ophalen voor een mooie prijs...
Ik kan dit ook nergens vinden, dus zoiets roepen is wel lekker makkelijk natuurlijk. Ik zou dan vragen waar iemand vandaan komt en dan misschien een suggestie van een kweker geven zodat iemand er iets mee kan en daar bijvoorbeeld het aanbod kan zien....
DSC_0496.JPG
 
Die van mij zijn echt veel donkerder als op de foto.. Ik zou gewoon echt de Aeneus moeten hebben en geen andere, maar waarschijnlijk verkopen ze ook jonge visjes dus zijn ze lichter van kleur..

Verder vind ik ze verre van saai gekleurd maar oke dat is een mening natuurlijk. Ik denk ook dat niet iedereen even een kweker in de buurt kent? Ik heb namelijk geen idee of hier ergens in de buurt een kweker zit waar ik ze even kan ophalen voor een mooie prijs...
Ik kan dit ook nergens vinden, dus zoiets roepen is wel lekker makkelijk natuurlijk. Ik zou dan vragen waar iemand vandaan komt en dan misschien een suggestie van een kweker geven zodat iemand er iets mee kan en daar bijvoorbeeld het aanbod kan zien....
Heb je helemaal gelijk in maar als iemand al niet eens in zijn profiel de woonplaats vermeld ga ik geen moeite doen
 
Heb je helemaal gelijk in maar als iemand al niet eens in zijn profiel de woonplaats vermeld ga ik geen moeite doen
Ik was namelijk aan het zoeken naar kwekers in mijn buurt, maar het praktisch niet te vinden. ik denk omdat het echt hobbykwekers zijn gok ik. Ik heb die van mij via een Facebook groep gehaald voor 1 euro per stuk, dus dat vond ik ook wel een mooie deal aangezien ze best prijzig kunnen zijn. :D
 
Hahahah ja ben van zoveel forums lid. Niet overal mijn profiel goed ingevuld. Maar ja ik woon de in Rijssen, Overijssel.
En ik heb geen rijbewijs dus dat telt ook mee kwa vissen kopen. Heb in Rijssen een hele goede aquarium winkel Aquadeco. Ga ik al jaren naar toe. Maar bij hun zijn de prijzen de afgelopen jaren wel erg toegenomen. En ja dan ga ik op zoek naar online winkels.
 
Die van mij zijn echt veel donkerder als op de foto.. Ik zou gewoon echt de Aeneus moeten hebben en geen andere, maar waarschijnlijk verkopen ze ook jonge visjes dus zijn ze lichter van kleur..

Verder vind ik ze verre van saai gekleurd maar oke dat is een mening natuurlijk. Ik denk ook dat niet iedereen even een kweker in de buurt kent? Ik heb namelijk geen idee of hier ergens in de buurt een kweker zit waar ik ze even kan ophalen voor een mooie prijs...
Ik kan dit ook nergens vinden, dus zoiets roepen is wel lekker makkelijk natuurlijk. Ik zou dan vragen waar iemand vandaan komt en dan misschien een suggestie van een kweker geven zodat iemand er iets mee kan en daar bijvoorbeeld het aanbod kan zien....
Bekijk bijlage 329213

Lees wel dat de Aenues op max 23 temp mag. Hoe hoog laag heb jij de temp?
 
Oh is maar op 1 site. De rest zegt max 26-28.
Mijn bak is altijd rond de 24-25

Maar mijn keuze is nu Aenues of sterbai. Sterbai vind ik ook geweldig. En nog een groepje pygmeas voor bij mijn garnalen, maar.dit terzijde
 
Ik was namelijk aan het zoeken naar kwekers in mijn buurt, maar het praktisch niet te vinden. ik denk omdat het echt hobbykwekers zijn gok ik. Ik heb die van mij via een Facebook groep gehaald voor 1 euro per stuk, dus dat vond ik ook wel een mooie deal aangezien ze best prijzig kunnen zijn. :D
Zowiezo zijn hobbykwekers niet duur met hun prijzen, het is soms even zoeken maar vooral via facebook kun je vrij simpel een hobbykweker vinden
 
Ph7,5
Gh 8
Kh 5
Fosfaat 1
Ammoniak 0
Nitriet 0
Nitraat 10
Temp 24-25
In elk geval is er sprake van CO2 tekort bij deze meet resultaten. (4,8 mg/l wat zo rond de 23 mg/l zou mogen zijn.) Wat doe je verder aan bemesting? Of beplanting het al of niet goed doet in je bak bepaal je dus uiteindelijk zelf net als welke soorten of nep je in je bak wilt. Trouwens de natuurlijke omgeving van Corydorassen vind je vaak in langzaam stromende vaak ook vervuilde omgevingen. Daarom doen deze visjes veel op tast en kunnen zuurstof opnemen via kieuwen én via darmademhaling.
 
Laatst bewerkt:
De kleur van corydoras is deels ook afhankelijk van de kleur van de ondergrond volgens mij. Bij mij zijn de Panda's bruin/zwart. Op een lichte bodem zijn ze meer beige/zwart.
 
In elk geval is er sprake van CO2 tekort bij deze meet resultaten. (4,8 mg/l wat zo rond de 23 mg/l zou mogen zijn.)
Even een filosofische benadering. :p Ik denk dat in veel natuurlijke wateren (zeker waar een goede stroming is) het CO2-gehalte niet bijzonder hoog is. Je bereikt al gauw een evenwicht met de atmosfeer, en dan zit je onder de CO2-waarden die ideaal zijn voor plantengroei. Is er dan sprake van een CO2-tekort, of van een minder luxueus aanbod? ;)
 
Even een filosofische benadering. :p Ik denk dat in veel natuurlijke wateren (zeker waar een goede stroming is) het CO2-gehalte niet bijzonder hoog is. Je bereikt al gauw een evenwicht met de atmosfeer, en dan zit je onder de CO2-waarden die ideaal zijn voor plantengroei. Is er dan sprake van een CO2-tekort, of van een minder luxueus aanbod? ;)
De reactie was hier niet zo zeer filosoof bedoelt, wel als een mogelijk antwoord op de plantengroei of eigenlijk op het nauwelijks aanwezig zijn van die groei in de bak van Ts.
graduation-character-holding-their-diploma-scroll-certificate.jpg
 
Hahahah ja ben van zoveel forums lid. Niet overal mijn profiel goed ingevuld. Maar ja ik woon de in Rijssen, Overijssel.
En ik heb geen rijbewijs dus dat telt ook mee kwa vissen kopen. Heb in Rijssen een hele goede aquarium winkel Aquadeco. Ga ik al jaren naar toe. Maar bij hun zijn de prijzen de afgelopen jaren wel erg toegenomen. En ja dan ga ik op zoek naar online winkels.
Eventueel via marktplaats, al is er bij ons weinig aanbod in de buurt... Ik heb evt wel een 5tal volwassen albinocorydoras voor je, wil ik je ook wel brengen, rijssen is nie zo heel ver. Moet je maar even een pb doen als je interesse hebt
 
Eventueel via marktplaats, al is er bij ons weinig aanbod in de buurt... Ik heb evt wel een 5tal volwassen albinocorydoras voor je, wil ik je ook wel brengen, rijssen is nie zo heel ver. Moet je maar even een pb doen als je interesse hebt
Bedankt voor het aanbod. Maar albino heb ik nu net helemaal nix mee 😉. En ja kwa marktplaats is bij ons in de buurt niet zoveel
 
Almelo staan er een paar, maar das een mix. Wss ook niet helemaal je ding
 
Almelo staan er een paar, maar das een mix. Wss ook niet helemaal je ding

Nee niet echt. Bedankt voor het zoeken. Wordt toch vragen bij Aquadeco wat hun prijzen zijn. En als te duur is wordt het de website aquariumgek.

Maar vind de corydoras axelrodi ook wel een mooie. Max temp 26 en ongeveer 5cm wordt tie
 
Weet niet hoe je qua vervoer zit, maar binnenkort opent er in zwolle een nieuwe winkel, de world of fish. Die heeft ook altijd wel mooie prijzen.
Pets en co gersen raalte heeft ook altijd aardig wat zwemmen en zit dichtbij het station. Je hebt ook nog zunnebeld zwolle, naast het station met een enorme verzameling.

Benieuwd wat je uiteindelijk hebt zwemmen straks!
 
Ik ben ook benieuwd hahahaha kan niet kiezen welke. Maar ja is geen haast bij
 
Ik wilde ook Pets & Co Gersen noemen. Die hebben ook aardig wat soorten Cory's. Ik heb mijn C. habrosus bij hun vandaan.

 

Terug
Bovenaan