Corydoras - genoeg te eten?


ElineNL

Active member
Lid geworden
23 september 2021
Berichten
39
Leeftijd
41
Ik heb een groepje van 7 Corydoras Trilineatus en vraag me af hoe ik kan weten of deze genoeg te eten krijgen.

De andere vissen in de bak zijn er als de kippen bij als het voertijd is, de Corydorassen negeren het voeren meestal. Ze liggen grootste gedeelte van de tijd in de meer beschutte delen van de bak (tussen de bladeren). Ik voer wat meer op het zand en daar zie ik ze gedurende de dag soms wel 'scharrelen' naar voedsel, maar het is nu een beetje 'raden' of ze daar genoeg aan hebben. Ik voer vrij gevarieerd, van diepvries muggelarven tot granulaat/algen wafers en heb ook speciale corydoras korrels van tropical gekocht (maar die laatste vinden ze in ieder geval niet lekker lijkt het :D ).

Ben benieuwd of hier tips/trucs voor zijn.
 
Kijken naar hoe ze eruit zien. Of ze mager zijn of een volle buik hebben.

Corydoras zijn over het algemeen nachtdieren en zullen pas als het donker is gaan fourageren. Een beetje voeren als het licht uit is en de kamer leeg/rustig (voor het slapen gaan) kan een optie zijn.
 
Dank voor je reactie, het 's avonds voeren op 'hun' plekjes is een goede, ben ik gaan doen.

Kijken of ze mager of 'vol' zijn vind ik lastiger omdat ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb. Als iemand een voorbeeldfoto van vol/goed dan wel mager heeft, zou dat super zijn.
 
Foto uploaden van die van jouw wellicht handiger om mee te laten kijken.
 
Wanneer ik de vissen voer heb ik ook een buis tot op de bodem daar doe ik een beetje voer voor de corry.s in
 
@Willemina: probleem is niet dat het voer niet op de grond komt, maar dat de cory's lekker op hun hangplekken blijven zitten en niet op vaste tijden op voedselonderzoek uit (lijken te) gaan.

Dankjewel Michelle:
Wat het gelijk ook moeilijk maakt om de groep op de foto te zetten, ik heb teveel schuilmogelijkheden. Maar dit zijn er 3:

IMG_20211213_142959.jpg


IMG_20211213_114055.jpg


Ik wil sowieso de groep nog iets groter maken (zijn er nu 6), dus mocht iemand nakweek trilineatus hebben (bereikbaar vanuit Delft), houd ik me aanbevolen.
 
Als ze niet op het voer afkomen is er voldoende voer in de waterkolom zelf en hoef je je geen zorgen te maken
 
Kluitje tubifex op je zand laten zakken. Daar gaat een deel van in de bodem zitten die de cory's eruit kunnen grondelen. Als ze honger krijgen gaan zze écht wel op zoek en die tubifex gaan ze dan ook écht vinden.
 
Die cory's zien er mooi doorvoed uit. Ze hebben dus gewoon geen honger.
 

Terug
Bovenaan