Wat is er nieuw

Corydoras Habrosus op ADA Aquasoil

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,273
Locatie
Assen
Ik heb gisteren van mijn LFS een paar C. Habrosus meegekregen (hij had er een paar over, ik zocht ze laatst, 'neem maar mee, want die paar raak ik niet kwijt' :)) en die zitten nu bij mijn killi's in een bak met ADA Aquasoil Amazonia op de bodem. Ik vraag me echter af of dit verstandig is, of dat ik de bodem in die bak even af moet dekken met een laagje filterzand.

Het spul is natuurlijk wel goed afgerond, maar als ze echt gaan grondelen weet je bij dit spul nooit wat er allemaal naar boven komt. Laatst heb ik wat plantjes in die bak verplaatst, wat zorgde voor stof in het water. Vissen heb ik niks aan gemerkt, maar de paar tijgergarnaaltjes die er nog in rondwandelden lagen een paar dagen later allemaal op hun rug. 🙁
 
Los van het feit dat kleikorrels niet het ideaalst voor bodemvissen is zijn de habrosussen nou niet van zo'n formaat dat ze enorm de bodem kunnen omwoelen dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
 
Ah, dan komt dat goed. 🙂 Maar als je zegt dat kleikorrels niet het ideaalst zijn, zou ik dan op basis daarvan er beter aan doen om nog een laagje filterzand op (een gedeelte van) de bodem aan te brengen? Ik heb nog een paar liter van dat spul staan, dus wat dat betreft zou het kunnen.
 
Nee dat zou niet verstandig zijn want de kans is groot dat de boel dan gaat stikken en je bodemrot krijgt bv.
 
Je zou wel wat zand in een schaal kunnen doen, bijvoorbeeld een ovenschaal, die je dan in het aquarium zet. Ik weet alleen niet hoe groot je aquarium is en of dat past.
 
Daar is dit bakje wat te klein voor, vrees ik. Komt bij dat het eigenlijk ook niet echt een gezicht is, dus ik laat ze eerst zo maar even rondscharrelen. Mocht het problemen geven dan staat er een andere bak twee meter verderop. 🙂
 
Het was maar een ideetje, dat ik hier eens op het forum gezien heb. De schaal zou je natuurlijk kunnen 'inbouwen' in de bodem, zodat je een soort zandbak krijgt. Kwestie van smaak natuurlijk. Eerlijk is eerlijk, ik denk niet dat ik het zelf zou doen. 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan