Wat is er nieuw

corydoras habrosus op zijn zij

Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Berichten
100
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
Hallo,

ik heb een klein schooltje corydoras habrosus in mijn aquarium alleen ligt er steeds 1 op zn zij.
Hij doet het nu al een paar weken en komt af en toe weer goed te liggen, alleen sinds gisteravond is het steeds erger geworden.
Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

groet,
Danysnipe
 
Ik ben tot twee keer mn hele groepjes kwijtgeraakt op de zelfde manier.
Geen idee waar het aan heeft gelegen. Ben gestopt met de dwergjes. Sorry.
 
jammer, ik was hem vanmorgen kwijt(tussen de planten) en nu na het douche zie ik hem ineens weer liggen, wel weer op zn zij
 
En, hoe gaat het nu met hem? Ik weet niet echt veel van corydorassen, maar wel dat het meestal niet goed is als ze op hun zij liggen. Ik zou het gewoon in de gaten houden, je kan hem moeilijk steeds recht gaan leggen 🙂. Als de waterwaarden en temperatuur kloppen, en hij eet gewoon goed, is hij misschien ziek. Je kan het altijd even navragen bij de lfs, (misschien handig om even een fototje mee te nemen), en eventueel hebben zij er wat op, een medicijn ofzo. In ieder geval veel sterkte.
 
Dwerg Cory's zijn gevoeliger dan "gewone" in het bijzonder de Hastatus. Als er in mijn bak iets mis is en ik merk dat niet op tijd op is het meestal een Habrosus die het eerst sneuvelt als deze in de bak verblijven.
 
Hij is gisteren helaas overleden.
de temperatuur is goed, en de waterwaarde lijken volgens het test stripje ook goed.
misschien waren de water waarde tussendoor dan toch niet goed, hopen dat het niet nog een keer gebeurd
 
Komt vaker voor met deze visjes.
Wat is de temperatuur van je bak?
 
hoogte van het zwemwater is ong. 35 cm
voor de rest is die 60x30 cm
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan