Wat is er nieuw

Corydoras Habrosus zwemt raar / ligt op rug

Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Leeftijd
44
Website
www.instagram.com
We hebben Habrosus die nogal raar doet. Het ene moment zwemt het normaal rond het andere ligt het op z'n rug en lijkt het dood. Ik had het al eens proberen te verwijderen, maar toen zwom het weg en ging weer eten. Iemand een idee wat het kan zijn en/of ik hier iets aan moet doen?

Ik ken het symptooom niet maar kun je wat meer vertellen over zijn medebewoners?

De medebewoners hebben nergens last van.
In het aquarium zitten:
Kegelvlek barbelen
Corydoras
Garnalen (vuur en japonica)
En 1 betta.

Waterwaarden zijn goed.
pH 7-7,5
KH 6
No2 nh3 no3 0.

Om het mysterie op te lossen nog wat vraagjes:
hoelang zitten ze er al in? en heb je het transportwater ook in de bak gegooid als je ze pas hebt?

Ik neem het water nooit over. Deze corys zitten er al bijna een jaar in.

Toevallig helenaslakken in je bak?

Nee. Volgens m'n vrouw ziet de cory er een beetje gebroken uit.
IMG_20200811_195145.jpg

IMG_20200811_195155.jpg

Oke, ja ik zie niks raars op de foto, misschien dat hij last heeft van de draaiziekte? schijnt soms voor te komen bij corydoras

Ok. Dat ga ik google vanavond. Bedankt voor het meedenken.

Graag gedaan, hopelijk vind je wat antwoorden

Even iets anders maar je no3 is 0 lees ik? Dat kan beter iets hoger tenzij je no2 bedoeld. Maar goed dat staat los van je probleem.

Even iets anders maar je no3 is 0 lees ik? Dat kan beter iets hoger tenzij je no2 bedoeld. Maar goed dat staat los van je probleem.
Ammoniak, nitriet en nitraat zijn 0. In de kleinere bakken die ik even heb gehad was de nitraat nog wel eens 10 of 20, maar in de rio 180 is het eigenlijk altijd 0

Ok, nou ja je weet dat planten wel nitraat nodig hebben dus vandaar mijn opmerking 😉

Ik weet het. De planten groeten echter als kool, zeker met de het nieuwe CO2 systeem. Ik zal nog eens meten vandaag.

Misschien een rare vraag. Hoe warm is jou water nu? En heb je er nog een extra zuurstof steentje bij?

@Nicolientje-W wij hebben Helena’s in de bak (5stuks) al voor dat de vis bewoners kwamen ivm slakken plaagje. Moet ik me nu zorgen maken?

@Nicolientje-W wij hebben Helena’s in de bak (5stuks) al voor dat de vis bewoners kwamen ivm slakken plaagje. Moet ik me nu zorgen maken?

Tja daar lopen de meningen nogal over uiteen en bij veel mensen gaat dit ook zonder problemen.

Tja daar lopen de meningen nogal over uiteen en bij veel mensen gaat dit ook zonder problemen.
Ik heb een zooi helenas en corys en geen issues.

Misschien een rare vraag. Hoe warm is jou water nu? En heb je er nog een extra zuurstof steentje bij?

Tja hier pakten d ehelena's de babyalgeneters en garnalen en bij klanten pakten de helena's ook volwassen algeneters (die waren te groot om op te eten maar gingen wel dood door de beet van de helena) en dwergcorydoras werden ook gepakt, guppen ook (zijn bodemslapers) en er zijn best wat L-nummerkwekers met soortgelijke ervaringen.
Andere mensen hebben nergens last van en vinden het allemaal maar onzin wat ik vertel

Tja hier pakten d ehelena's de babyalgeneters en garnalen en bij klanten pakten de helena's ook volwassen algeneters (die waren te groot om op te eten maar gingen wel dood door de beet van de helena) en dwergcorydoras werden ook gepakt, guppen ook (zijn bodemslapers) en er zijn best wat L-nummerkwekers met soortgelijke ervaringen.
Andere mensen hebben nergens last van en vinden het allemaal maar onzin wat ik vertel
Hier helaas ook, grote cory's en gastromyzon die dood gingen door vergiftiging. In de ene bak ging het prima, in de ander was het geen combi

Hier helaas ook, grote cory's en gastromyzon die dood gingen door vergiftiging. In de ene bak ging het prima, in de ander was het geen combi
Ja daarom, dus hier alle helenaslakken meteen verwijderd toen ik erachter kwam

Ik heb ze in alle bakken zitten ook met appelslakken en L-nummers en nooit iets van gemerkt.

Maar goed @Shoto hoe is het nu met de Corys?

Net lag de cory weer met de buik omhoog. Tollen en draaien, normaal zwemmen was er niet meer bij. Ik heb het dier uit z'n lijden verlost.

Jammer maar de beste weg Shoto.

Vervelend maar inderdaad de beste oplossing

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan