Corydoras Habrosus


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
733
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Hallo daar gaan we weer. :).
We zijn gek op de corydoras Habrosus. Er zitten er 10 in het aquarium en die doen het goed op de zandbodem. Wel is onze bak nu een rommeltje qua vissen bestand en erg saai sinds de betta een eigen bak heeft.

Twee vragen eigenlijk:
1. Er zitten een paar red White garnalen bij, dit zou kunnen ivm de waterwaarden, maar nu lees ik op sommige sites dat dit niet zou kunnen met de corydorasjes, klopt dat?
2. Voor de toekomst: we hebben nogal een gemêleerd saai vissen bestand en willen er in de toekomst kleur bij doen. Welke gekleurde vissen zitten de visjes niet in de weg? Guppen zou moeten kunnen maar die fokken als konijnen. Voorheen was de betta de eyecatcher maar die zit nu in eenzaame opsluiting.....
 
Dwergcorydorasjes (want dat is de hasbrosus) eten babygarnaaltjes, maar als jij voldoende mos en dergelijke in je bak hebt zullen er zat overleven, heb ze hier ook samen zitten (garnalen en de hasbrosus).
Qua andere vissen ben ik veel meer bang dat je garnalen eindigen als voer, zelfs rasborasoorten eten garnalen (trekken ze letterlijk aan stukken als het niet past) evenals tetrasoorten en dan hebben we het niet over nog grotere vissen want die eten zowiezo volwassen garnalen.
 
Dwergcorydorasjes (want dat is de hasbrosus) eten babygarnaaltjes, maar als jij voldoende mos en dergelijke in je bak hebt zullen er zat overleven, heb ze hier ook samen zitten (garnalen en de hasbrosus).
Qua andere vissen ben ik veel meer bang dat je garnalen eindigen als voer, zelfs rasborasoorten eten garnalen (trekken ze letterlijk aan stukken als het niet past) evenals tetrasoorten en dan hebben we het niet over nog grotere vissen want die eten zowiezo volwassen garnalen.
Ben iig blij dat de corys er geen last van hebben.
 
Ben iig blij dat de corys er geen last van hebben.
Wat ik het grote voordeel vind van corydorasjes is dat ze je bodem in beweging houden en je dus nooit vuilophoping hebt en plaagdiertjes eten ze ook op, heb in geen van mijn corydorasbakken plaagdiertjes zitten
 
Fijn dat de corys goed zitten iig. Nu zoeken naar iets wat er op termijn goed bij kan, zonder dat de corys er last van hebben en mn vrouw ze ook leuk vindt :)
 
Fijn dat de corys goed zitten iig. Nu zoeken naar iets wat er op termijn goed bij kan, zonder dat de corys er last van hebben en mn vrouw ze ook leuk vindt :)
Als je voor extra stroming zorgt zijn waaierhandgarnalen een hele leuke optie
 
een leuke algeneter (ben helemaal weg van de longfinsoorten)
 

Bijlagen

  • kweekkoppel.jpg
    kweekkoppel.jpg
    106.5 KB · Weergaven: 93
Ja als je je garnalen niet kwijt wil kan er geen middensoort bij, wel zou je kunnen kijken naar dwergbijlzalmpjes, worden niet groter dab 1,5 cm en zwemmen echt aan het oppervlak en jagen dus niet op garnalen
 
Eten alle Cory s overigens kleine garnaaltjes op Antje?
 
Ok, dat hoor ik eigenlijk voor het eerst en had het niet verwacht.
 
Ja veel mensen weten het niet maar corydoras zijn nou eenmaal levend aas eters en pakken alles wat leeft en op en rond de bodem zwemt/kruipt, mijn partner wou graag sterbai's als bijvis in de kweekbakken dus eerst zaten ze bij de rode longfin, maar de nakweek van de rode longfin nam telkens af, dus gaf ik de schuld aan de sterbai's maar had geen bewijs omdat ik het ze nooit zag doen (jagen op nakweek). Dus sterbai's verhuisd naar wildkleur longfinbak, daar hetzelfde verhaal terwijl bij de rode longfin ineens geen jonkies meer verdwenen na een nieuw nest, dus 1+1=2 en zitten de sterbai's nu boven in de uitzwemmer waren grote jonkies longfins in zwemmen die te groot zijn om opgegeten te worden en daar eten ze nu de garnalen en eigen nakweek op ondanks dat ik ze dagelijks voer
 
Nannostomus beckfordi's zou een leuke keuze zijn. Mijn zoon heeft de habrosus en garnalen ook. De garnalen staan onder druk maar het worden er niet minder. Bak draait al een half jaar met dit bestand.

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan