Wat is er nieuw

corydoras habrosus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Spikerwyfke
  • Startdatum Startdatum
S

Spikerwyfke

Guest
Even een vraagje, voor mijn nieuwe aqua heb ik een JBL monado bodem gekocht, ik wil later graag corydoras habrosus of oto's gaan houden is de bodem daar geschikt voor?
Ik heb hem juist gekocht omdat het mooi rond en niet scherp is en zand niet ons ding was en gauw dichtslaat.
 
Ik lees net bij de product info dat de ronde structuur bescherming geeft voor gevoelige barbelen dus neem aan dat het met meervallen dan ook wel goed zit.
Zeker niet met zulke kleintjes want die zullen echt niet zo woelen dat er eventueel voedingsstoffen van het materiaal in de bak komen en voor problemen zorgen.
 
Er is genoeg zand wat niet dicht slaat.

Monado is afgerond dus ik zie niet in waarom niet, ook al zitten de corydoras liever op zand.

Bij mij zitten ze ook op "geen zand " en vermaken zich best.
 
Dank jullie wel!
Er was nog nieuw zand met structuur van grind maar dat was reteduur en dit dacht ik dat het goed was werd ook aangeraden door de aquariumwinkel ook al zegt dat niet altijd wat natuurlijk en daarna las ik op het forum mindere berichten over dit product, de verkoper had het erover dat dit ook nitrieten verlaagd in het water en dus erg goed was.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: denken moet je niet teveel doen hoor met dit weer
      Terug
      Bovenaan