Wat is er nieuw

Corydoras in 60 liter?

remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Berichten
543
Leeftijd
23
Locatie
Achterhoek
Ik heb een 60 liter bak met daarin:
2x Rhinogobius wuii
2x Achirus achirus
2x Ramirezi
6x Aplocheilichthys normani
1x Naaldmeerval
2x christal red garnaal

Zouden hier corydorassen bij kunnen ivm vreedzaamheid enzo,
Zo ja Welk soort is een beetje makkelijk te kweken? 😉
(ik heb er een zandbodem in zitten)

Groetjes Remco
 
Ik durf niet meer te reageren hoor! 😉
 
Je mag wel reageren maar niet om jeweetwel.
 
De kans is aanwezig dat de ramirezi's een nest gaan krijgen en dan worden ze enorm fel waardoor ze alles wat in de buurt van hun nest komt aanvallen.
Aangezien je bak niet heel groot is kunnen de andere vissen eigenlijk geen kant op en is dan met een extra groep corydoras verrre van ideaal.

Niet boos worden maar waarom 2 cr garnalen? horen eigenlijk met meer of is de rest al opgegeten?
 
ik zal niet boos worden maar ik wou eerst kijken of ze blijven leven in deze bak want als ik er meteen 5 in zou doen en ze werden allemaal opgegeten zou dat een beetje jammer zijn, maar ik ga er nog een keer 3 bij in doen want deze 2 hebben het overleefd dus doe ik er maar een keer 3 bij dan zijn het er 5.
p.s. hoe kun je zien of de ramirezi's een goed koppeltje vormen. 😀
 
Waarom denk je een ander antwoord te krijgen als je een soortgelijke vraag stelt? Met zo'n visbestand zal niemand hier "Ja" zeggen, tenzij je wat verandert.

Ramirezi's en Corydoras combineren heel slecht. Zeker in een bak die voor de Ramirezi's al te klein is.

Nu mag je boos worden wat je wil, maar als je dit antwoord niet wil had je de vraag niet moeten stellen.
 
Huh, soortgelijke vraag?
 
remcovoortman zei:
Huh, soortgelijke vraag?

In allebei de topics vroeg je of er nog een vis/garnalensoort in je bak kon.
 
ja klopt maar met de garnalen zei iedereen ook nee toen heb ik het toch gedaan en het gaat dus wel goed,en dus dacht ik mischien kunnen er ook nog wel wat cory's in maar nee dus.
Ik vraag het wel weer bij de aquariumspeciaalzaak want wat jullie zeggen wat niet kan zeggen hun dat dat wel kan en de zaak heeft ook gelijk ook want de scholletjes doen het ook nog steeds goed. de ramirezi ook en de naaldmeerval ook.

Groetjes Remco
 
Natuurlijk zeggen ze dat het kan. Ze willen geld aan je verdienen, wij niet. Dus zet er maar Corydoras bij hoor, maar dan niet over een paar weken komen janken als alles in de soep loopt, want dat krijg je als je alleen wil horen wat je wil horen en dan hebben wij ineens geen tijd meer.
 
Wat is dat nou voor onzin? iedereen zei nee ivm de garnalen...
Je kan je bakje vol plempen met alle mogelijke vissen die er zijn en ze zullen best rondjes zwemmen dus als dat naar jouw mening een teken is dat het gewoon kan kunnen we hier lullen als brugman maar heeft het totaal geen zin natuurlijk.

Hier zijn we met z'n alle bezig om een balans te vinden in aquariums zodat alle bewoners zoveel mogelijk onder ideale omstandigheden kunnen leven,jij heb daar blijkbaar geen boodschap aan dus doe gewoon lekker je ding en plaats dan geen topics hier.
 
Jammer Remco, dat weer een visbestand topic van je zo gaat.

Bedenk goed wie degenen zijn die je gratis en voor niets advies geven. Uit voorliefde voor visjes en met de wil om goed en evenwichtig bestand te cre�ren. En dat bovendien belangeloos (wij hoeven niets aan je te verdienen, de winkelier wel).

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan