Corydoras in mijn aquariumfilter


1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Berichten
128
Locatie
Den Haag
Ik heb iets bijzonders...

Een aantal maanden terug vond ik een dode baby Panda Corydoras in mijn filter (eheim pro 3, 2175). Ok, kan gebeuren.

Ruim een maand terug vond ik een levende Panda terug in mijn filter. Deze Panda was al zeker 2 weken oud, te zien aan de afmetingen.
Vandaag vond ik weer een Panda van zeker 2 weken oud in mijn filter.

Ik denk dat ik nu maar een voorfilter ga kopen, met de hoop dit te kunnen voorkomen.

Herkennen jullie dit? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groet,
 
Gaasje om de instroom doen.

Ook voor garnalen.
 
Ook gehad met mijn meervallen, ze hadden eieren gelegd.
Dat was zeker 6 maanden geleden, maakte mijn buitenfilter schoon en zag wat bewegen ik schrok me rot.
Uiteindelijk haalde ik 13 levende uit ze waren tussen de 2 en 5cm. Ze leven nog steeds maar 1 is inmiddels overleden en dit is zeker 2 maanden terug. Misschien gaan ze in de verkoop, ze kosten 50� per stuk bij de LFS.
 
heb wel is een garnaal in me filter :D maar idd gewoon een grof stuk gaas om je filterkorf heendoen.

niet te fijn nemen want dan remt je filter teveel.
 
Nee,die slipt juist snel vol.
 
Ik zou zoals Bertus al zegt geen panty nemen in zo n bak. Bij een gemiddelde vervuiling slipt dat heel snel dicht. Ik heb dat wel in de garnalenbakken met een Aquaflow 100 maar daar is de vervuiling dan ook minimaal. Ook dan moet ik op dichtslibben verdacht zijn.
 
Bertus zei:
Nee,die slipt juist snel vol.

jessicapilon zei:
Ik zou zoals Bertus al zegt geen panty nemen in zo n bak. Bij een gemiddelde vervuiling slipt dat heel snel dicht. Ik heb dat wel in de garnalenbakken met een Aquaflow 100 maar daar is de vervuiling dan ook minimaal. Ook dan moet ik op dichtslibben verdacht zijn.

Dat is dan inderdaad niet zo handig.
 

Terug
Bovenaan